Paznicii Întunericului - Un fantasy absolut captivant

 

Cinci povești, care mai de care mai emoționante, împletite într-o singură carte? Da. Cât se poate de adevărat, iar partea bună este că acțiunea este alertă și antrenată. Ce să mai, un fantasy pe gustul meu!

Romanul Paznicii Întunericului este, în primul rând, o poveste despre lumină. Da, puterea strălucitoare a iubirii ce vindecă orice rană, trece orice obstacol și luminează acolo unde nicio altă rază nu mai poate răzbate.
Apoi este despre prietenie și despre cum uniți putem învinge chiar și cel mai mare rău. Tot ce trebuie să facem este să nu ne pierdem speranța. 

După moartea sa, Vulturului își împarte spiritul nemuritor în cinci bijuterii: un inel în formă de șarpe, un pandantiv cu corb, cercei-păianjeni, brățară-vulpe și bentiță cu bufniță. Aceste bijuterii ajung în posesia celor cinci Paznici pe care însuși Vulturul i-a ales pentru virtuțile lor, instruindu-i ca niciodată să nu îl readucă la viață, lucru ce s-ar putea întâmpla reunind cele cinci bijuterii.
Cei cinci Paznici trebuie să își păzească Preotesele, iar acestea îi vor proteja la rândul lor, dar ce se întâmplă atunci când o Preoteasă este mânată doar de dorința de răzbunare?


"Dar nu e nevoie să fii ca toți ceilalți. Întotdeauna se vor găsi oameni asemenea ție, care te așteaptă să li te alături. Tot ce ai de făcut este să nu te pierzi pe tine"


Timpul și uitarea pun stăpânire pe ținutul Reos - timpul în care cele două ținuturi, Reos și Reokosos, erau un întreg și uitarea faptului că magia există. Locuitorii din Reos ajung chiar să creadă că Reokosos este doar o legendă, iar viața își ia cursul, îngropând adevărul între rândurile poveștilor de adormit copiii.
Anisia este o orfană înfiată într-o lume în care orfanii sunt considerați blestemați, iar părinții ei adoptivi, care au făcut acest gest din motive egoiste, o urăsc și o tratează cu aceeași răutate pe care fata o întâmpina peste tot, inclusiv la școală, locul unde se simte ținta tuturor. Adelaide este singura ei prietenă, dar, la final, se dovedește a fi mult mai mult de atât.


"În Reos există mai multe persoane înzestrate decât ai crede. Înainte, cele două tărâmuri erau unul singur, aflat sub conducerea Vulturului, Paznicul Suprem al Întunericului. După ce a murit, acesta s-a împărțit în cinci bijuterii: un inel în formă de șarpe, un pandantiv cu corb, cercei-păianjeni, brățară-vulpe și bentiță cu bufniță. Astfel au luat naștere Cei Cinci Paznici ai Întunericului."


Acțiunea începe să prindă contur în momentul în care inelul Șarpelui ajunge în mâinile Anisiei, iar Wess o alege să-i fie Preoteasă, determinat fiind să o protejeze orice s-ar întâmpla și să o scoată din Reos, devenit atât de toxic pentru fată.
Rând pe rând îi cunoaștem pe toți Paznicii și ajungem să îl compătimim pe Sean, paznicul Păianjenului, a cărui Preoteasă, Trixie, îl torturează și îl obligă să facă lucruri inimaginabil de odioase. Cu cât acesta se împotrivește mai tare, cu atât este mai aproape de o moarte chinuitoare. Totul se transformă într-o cursă contra-cronometru pentru salvarea lui Sean din mâinile diabolicei Preotese, dar și pentru salvarea întregii omeniri.

Povești de dragoste se înfiripă, altele reapar atunci când ne așteptăm mai puțin, sentimentele plutesc printre rândurile încărcate de lecții ale acestui roman, iar tot ce ne rămâne este speranța că sfârșitul va fi măcar unul just. Am citit cu sufletul la gură și cu teamă de sfârșit, iar autoarea mi-a satisfăcut "setea de răzbunare" și mi-a oferit o încheiere demnă de Hollywood.


"- Mulți ani am fost convinsă că acela era adevărul, şopti cu glas sugrumat. După ce am ieșit din acea stare de... hibernare, l-am urmărit din umbră pe Paznicul Bufniţei. Voiam să găsesc motivul care l-ar fi împins spre o asemenea faptă odioasă. Spre oroarea mea, am descoperit că nu mă uitase, că în fiecare seară privea cerul și vorbea cu voce tare, spunând cât de mult mă iubeşte, cât de dor îi este de mine şi întrebându-se până la epuizare de ce l-am părăsit. Undeva, în adâncul inimii, nu voiam să-l cred. Mi-era mai uşor să accept că m-a trădat cu adevărat, decât să recunosc că fusesem o proastă oarbă și că întregul delir a fost din cauza ignoranței mele."


Paznicii întunericului este un roman fantasy absolut captivant, cu o acțiune ce îți pune mintea în mișcare, și pe care nu am reușit să-l las din mână până când nu i-am aflat deznodământul.

Dacă v-am făcut curioși, cartea poate fi găsită pe site-ul Editurii Petale Scrise, alături de multe alte povești minunate.

Click pe link, dragilor!

PS: Coperta e WOW!

Comentarii

Postări populare