La o șuetă cu Mihaela Anghel


Spune despre că ea că și-a dorit să scrie dintotdeauna, până când s-a hotărât să își pună imaginația la contribuție și a reușit să își îndeplinească visul.

Astăzi, curajoasa autoare și-a luat din nou inima în dinți și a răspuns întrebărilor mele, spre deliciul vostru.

S-o cunoaștem, deci, pe Mihaela Anghel.

Mulțumesc pentru că ai acceptat acest interviu nebun. Nu vreau să te sperii din prima, așa că voi începe cu ceva ușor. Cum este pentru tine o zi obișnuită?

Mulțumesc și eu pentru această oportunitate, cum îi spui tu, nebună. E bine, câteodată, să mai ieșim din tipare.

O zi obișnuită pentru mine începe cu dus copiii la școală (dacă-i cazul), mers la serviciu, întors de la serviciu, treburi gospodărești și apoi, dacă mă mai țin neuronii,  nițel scris.

Vorbește-ne puțin despre romanul tău De dincolo de timp.

De dincolo de timp este despre karma și despre iubirea care-și caută împlinirea spărgând bariere spațiale, dar, mai ales, temporale. Este despre regăsire, despre propriile noastre sisteme de credințe și valori și despre puterea minții, acea forță indestructibilă care poate transforma toate visurile în realitate, cu condiția să credem în noi

Ce te inspiră să scrii? Spune-mi mai multe despre proiectele tale de viitor.

Locurile pe unde trec mă inspiră. În special cele cu o anumită încărcătură spirituală. Și apoi încep să mi se deruleze în minte secvențe, care se transformă în idei de roman...  Și mă mai inspiră oamenii. Sau, mai bine zis, comportamentul aceluiași individ în situații diferite...

În prezent lucrez la volumul al doilea al unui roman care se afla deja la editură și care își va purta cititorii pe tărâmuri străvechi, de legendă, în locuri despre care nici imaginația uneori nu-și mai aduce aminte… Este vorba despre călătoria inițiatică a profesorului Toma, care, fascinat de pietrele vii de pe teritoriul țării noastre – în special de cele de la Ulmet-Bozioru – se va lăsa învăluit de magia acestora și va pătrunde adânc în tainele timpului și ale Universului. Volumul al doilea va fi despre descoperirea valorilor, credințelor și tradițiilor noastre strămoșești, într-o manieră în care n-au mai fost expuse niciodată până acum.

Intenția mea este, în cazul ambelor volume, să construiesc o intrigă și personaje atât de interesante și captivante, încât cititorul să nu-și dea seama de cât de multe descoperă pe parcurs. Sper să-mi fi reușit...

Care sunt pasiunile tale?

Îmi place să scriu, să citesc, să admir natura și să prăjituresc.

Ce citește Mihaela Anghel? Îmi recomanzi și mie niște cărți bune?

Citesc aproape orice gen, dar mă simt atrasă îndeosebi de esoterism, de psihologie și de parapsihologie. Dar îmi plac și cărțile romantice. Ție ți-aș recomanda una care consider eu că ți s-ar potrivi: Poți să ții un secret? de Sophie Kinsella. Este o carte cu final romantic, dar e presărată cu mult umor și autoironie. Iar Emma este un personaj mai mult decât savuros.

Dacă ai avea o mașină a timpului unde ai călători și de ce?

Întrebarea aceasta îmi vine mănușă. Pentru că în cele două volume ale mele despre care povesteam anterior este vorba, de fapt, de călătorii în timp, pe care le-am proiectat fix acolo unde mi-aș fi dorit eu să ajung: în Lemuria și Atlantida. De ce? Pentru că acela a fost începutul civilizației noastre, dar informațiile, în mare parte, s-au pierdut în negura timpului. Și mi-ar plăcea să le pot descoperi și readuce la lumină… De fapt, am și încercat asta, într-o oarecare măsură…

Dacă ai putea face o regulă pentru o zi și toată lumea ar trebui să o urmeze, care ar fi aceasta?

Aș institui regula celor cinci minute: cinci minute pe zi în care să-i spui celui de lângă tine ce apreciezi la el. Dar în fiecare zi să fie vorba despre altcineva. Pentru că asta ar presupune să fim mai profunzi, să alocăm timp și pentru celălalt și să ne punem în locul lui, înțelegându-i, poate, anumite comportamente. Am fi, astfel, mai buni și mai toleranți unii cu alții.

Ce ai dori să transmiți cititorilor acestui interviu?

Le mulțumesc pentru interesul de a mă fi urmărit până la final. Și aș vrea să le transmit ceea ce eu mereu spun în cărțile mele: să-și asculte întotdeauna vocea sufletului lor! Căci nu există prieten mai fidel sau tovarăș de drum mai loial!

 

Mulțumesc de răspunsuri! 💗

 

Nu uitați, cartea Mihaelei, De dincolo de timp, o puteți găsi aici

Ultima lansare de la Editura Petale Scrise, Tainele timpului. Lumi pierdute, semnată tot de Miha, o găsiți aici.

Click pe link


Comentarii

Postări populare