Aripi frânte, medici, Alina Cosma

Mi-am dat seama azi-noapte, când nu reușeam (din nou) să adorm și mă zgâiam cu ochii în tavan, că eu nu scriu recenzii, ci un fel de editoriale literare. Nu pot scăpa de stilul gazetăresc și basta! Nici rezumate nu scriu, asta o fac cu succes recenzorii (de fapt recenzenții, dar cine naiba cunoaște sau înțelege termenul ăsta) de meserie, doar vorbesc despre cum mă face o anumită lectură să mă simt. Eu sunt un fel de struțo-cămilă a internetului, aflându-mă mereu în contradicție cu propria persoană și cu cei care vor, chiar și inconștient, să mă pună într-o singură pătrățică. Dacă m-aș compara cu o operă de artă, sigur aș fi un tablou pictat de Pollok - haotic și plin de culoare, un tablou pe care nimeni nu îl înțelege. 😁

În editorialul de astăzi am să vă vorbesc despre cartea pe care am recitit-o azi-noapte, îndemnată de insomnie și plictis, o carte despre miezul ființei umane.

"Omenirea e absurdă"

Am mai vorbit acum câteva săptămâni despre o carte scrisă de Alina Cosma și mi se pare că textul pe care l-am încropit atunci a fost foarte slab (autocritica, mama ei!) de aceea mi-am propus să vorbesc despre Aripi frânte, poate de data asta îmi iese mai bine.

Are Alina un stil aparte, molcom și alert (i-aș recunoaște scriitura dintr-o mie). Cărțile ei sunt foc și gheață, melc și leopard. Combină polii opuși ai unui magnet, îi așterne în cuvinte și iese o carte bună.

Este Aripi frânte o carte bună? Eu zic că da (că doar nu eram proastă să o citesc de două ori dacă nu îmi plăcea) și vorbește despre viața celor ce astăzi sunt în prima linie a dezastrului: medicii.

Facem cunoștință cu Darius Toma, noul manager interimar al unui spital de provincie, spital în care, până în urmă cu un an, lucrase Flavius, fratele acestuia care și-a luat, în mod neînțeles, viața. O cunoaștem de asemenea pe Lara, medic cardiolog, o femeie retrasă și timidă, despre care aflăm că a fost prietena lui Flavius.


"La un moment dat, atenția mi se ascute când o tânără se prezintă, fără a mă privi, ca fiind medicul cardiolog. Respirația mi se oprește și rămân cu privirea pe ea. Fizionomia ei mi se pare cunoscută. Este o femeie frumoasă, pare destul de tânără, nu i-aș fi dat mai mult de 20 de ani, dacă nu aș ști câți ani de facultate și rezidențiat face un medic."


Imediat după raportul de gardă, suntem introduși într-o lume nouă, într-un fel de furnicar în care mișună tot soiul de oameni în halate, personal non-medical și pacienți, aflăm despre lipsurile, frustrările și nemulțumirile lor. Să nu uitam de nenorocita de birocrație! Doar nu suntem în Anatomia lui Grey, unde medicii au mereu tot ce le trebuie!

Lipsa de dotare cu aparatele necesare este chiar factorul declanșator al acțiunii, atunci când ecograful Larei își dă duhul, aceasta fiind nevoită să apeleze la celelalte resurse ale spitalului.


"Rămân ca vițelul la poarta nouă. Îmi vine chiar să fac la fel ca un vițel! Medici atei, gay, chiar și individa din fața mea mi-a declarat că urăște bărbații. Marea majoritate dintre ei șpăgari! Serios? Unde am nimerit?! La nebuni?!"


Doctorii sunt oameni care lucrează cu și pentru alți oameni, iar în afara spitalului se confruntă cu proprii demoni: probleme familiale, boli, depresii, drame din trecut. Regăsim în cartea asta și partea urâtă a sistemului medical și, chiar dacă nu am să vă vorbesc acum despre asta, aruncați un ochi în jurul vostru și veți înțelege de ce unii medici sunt triști, frustrați sau nervoși. 


"- Zi ceva, ca să scap de el...

Îmi pică mandibula, dar îmi revin repede. O cuprind pe după talie și, lingându-i lobul urechii, îi șoptesc destul de tare să audă și individul:

- Te aștept după ce termini...

Îi arunc o privire omului care ne privește uimit. Apoi mă uit la ea care e roșie toată.

Ies și mă îndrept spre direcțiune cu un rânjet de satisfacție pe chip."


Darius încearcă să înțeleagă de ce s-a sinucis fratele său și pune întrebări mai mult sau mai puțin comode tuturor celor care au lucrat cu el. Își dă seama rapid că frumoasa Lara este cea care îi poate elucida acest mister, dar o va convinge oare, în cele șase luni până la terminarea interimatului, să îi vorbească despre secretele lui Flavius? Oare atracția pe care o simt unul pentru celălalt se va estompa, sau va duce la ceva frumos? Are dragostea loc într-o mare de tragedie și oare aripile frânte pot fi vindecate?


Vă las aici un link. Luați de citiți acest romance medical. Vă garantez că toate cărțile semnate Alina Cosma merită.

Click pe link, dragilor! 

 



Comentarii

Laura a spus…
Eu aș vrea să știu să scriu editoriale, dar oricât încerc..nu-mi iese. Nu pot scăpa de stilul meu. Mi s-a zis cândva ”Scrii bine, dar nu e bine” - ai înțeles ceva?. În fine, ideea era că aș vrea să scriu editoriale și nu-mi iese nici dacă stau în cap :).

Revenind la carte, îți mulțumesc mult pentru recomandare!

Postări populare