Răspunsuri

Am primit în ultimele luni (de când sunt mai activă în on-line) câteva zeci de întrebări referitoare la cărți (ale mele sau ale altora), timp, organizare, familie și așa mai departe.

Am făcut o selecție și am ales să vă răspund, aici și acum, la câteva dintre ele.

Ce și de ce citești?

Citesc orice îmi pică în mână, dar iubesc tot ce conține romance și are un final măcar just, dacă nu fericit. Caut oferte pe site-urile editurilor și în librăriile online, apoi comand tot ce mă atrage. Trebuie să recunosc că intru foarte rar în librării fizice pentru că sunt "blocată" acasă, de când cu pandemia vieții. După maratonul nebun de anul trecu, în timpul căruia am citit o carte pe zi (chiar și două, dacă am avut timp), am lăsat-o mai moale anul acesta. Adică citesc în jur de trei cărți pe săptămână și, despre unele dintre ele, v-am și vorbit aici, pe blog.

Ai publicat la Editura Petale Scrise. De ce vorbești și despre cărți de la alte edituri.

Faptul că un autor este publicat la o editură nu îl îngrădește pe acesta să citească sau să recomande orice îi place. În plus, la ritmul în care citesc eu, nici o editură nu ar putea publica povești noi atât de repede și nici autorii nu ar putea scrie cu atâta viteză - în caz că nu știați, scrierea, editarea, corectarea și publicarea unei cărți cere timp, mult timp. "Cunosc" (am pus ghilimelele de rigoare pentru că, deși vorbesc cu ei aproape zilnic, nu ne-am văzut niciodată în afara spațiului virtual) o grămadă de scriitori români contemporani, unii publicați, alții nu. Mă bucur pentru realizările fiecăruia și poate că și ei se bucură pentru ale mele, dar eu am fost mereu o persoană fair-play. Dacă îmi place ceva, împrăștii vestea. În plus, dacă aș vorbi numai despre cărțile mele, aș deveni al dracu' de plictisitoare și aș părea îngâmfată, iar cei ce mă cunosc știu că nu sunt nici pe departe așa.

La întrebarea asta aș vrea să mai adaug ceva important. Nu există nici o competiție între scriitori! Să vă iasă din cap chestia asta. Nu are nici un fundament. Există competiție între pantofii sport fabricați de Puma și cei fabricați de Adidas, nu între (hai să dau niște nume mari) John Grisham și Stephen King. Eu îi am pe amândoi în bibliotecă, dar aș putea, la fel de bine, să nu am pe niciunul, optând pentru Tolkien, spre exemplu. Dacă o carte atrage prin conținut și copertă, se va vinde, indiferent cine a scris-o. Dacă mai e și nițel lăudată, aia e!

Ești scriitor sau blogger?

Sunt all-in-one. Am reactivat blogul pentru că numărul de caractere în rețelele sociale mă limitează la a spune ce am de spus. În momentul în care am început să citesc ce scriam acum zece ani m-am oripilat. Am șters tot și am zis că trebuie să o iau de la capăt. Apoi am realizat faptul că nu pot scrie articole noi în fiecare zi și atunci am plecat pe drumul recenziilor și al interviurilor cu autori români, ajungând la o situație win-win - Eu umplu spațiul de pe blog și am ce posta în online, iar ei sunt promovați. Și, ca să răspund cum se cuvine întrebării, aș putea spune că sunt scriitoare, blogger, om de marketing, mama și soție, dar, în primul rând, sunt cititoare.

Primești cărți pentru recenzii?

Da, uneori, dar acestea reprezintă doar 0,5% din ce am în bibliotecă. De asemenea, dacă nu mi-a plăcut o carte, chiar dacă am primit-o pe gratis, cum s-ar spune, prefer să nu scriu despre ea, decât să fac o recenzie forțată sau să arunc cuvinte grele despre munca unui scriitor. Bună sau proastă, cineva a depus un efort. Nici recenzii laudative nu fac. Sunt un cititor experimentat și mi-e imposibil să nu găsesc cel puțin un cusur oricărei lecturi (Nu zic - Doamne, ferește - că eu aș fi scris mai bine), de aceea, tot ce veți citit sub eticheta "Recomandare" este cât se poate de sincer.

Când le faci pe toate?

Ei bine, asta este întrebarea care vine tot mai des. Când le faci pe toate? Am 24 de ore pe zi, la fel ca restul oamenilor, totul ține de organizare. Sunt adepta multi-tasking-ului și o obsedată de prioritizare. Spre exemplu, textul ăsta a fost scris în pauza de prânz, în timp ce mușcam cu poftă dintr-o bucată de plăcintă cu mere (desert pe care l-am făcut aseară în timpul pe care nu-l aveam).  Jur că am cerut la Doamne-Doamne o zi cu 48 de ore, dar mi-a transmis că va trebui să mă mulțumesc cu ce au primit și ceilalți. În principiu, textele de pe blog le scriu dimineața la cafea, sau în pauza de prânz (asta când reușesc să o iau), iar pentru cărțile mele scriu seara și noaptea târziu (Se poate trăi și cu mai puține ore de somn).


Dacă mai aveți întrebări, vă aștept cu ele. Până atunci citiți Dama de Pică, Click pe link, dragilor!

 

Comentarii

Postări populare