Încheiem anul cu Florentina Pandelea - Nici că se putea mai bine!

 Iată-ne ajunși la sfârșitul unui 2021, la fel de tumultuos ca și 2020 (eu am rămas cu mintea blocată în martie 2020. Mă poate condamna cineva?). Încheiem anul acesta cum se cuvine, adică cu un interviu fain tare, la ale cărui întrebări a răspuns o altă autoare dragă mie, nimeni alta decât Florentina Pandelea.

Va las în compania răspunsurilor sale și sper să ne vedem cu bine la anu’ și la mulți ani! 😊

 

Îți mulțumesc pentru că ți-ai rupt din timp și ai acceptat să faci parte din acest proiect. Recunosc, sunt mega-entuziasmată! Probabil că acum te pregătești de Revelion. 😊 Spune-mi mai întâi câte ceva despre tine.

 

Eu îți mulțumesc pentru această șansă! Sunt foarte entuziasmată și abia aștept să descopăr întrebările tale. Despre mine, nu sunt prea multe de aflat. Sunt simplă, dar complicată în același timp. Iubesc cărțile, atât să le scriu, cât și să le citesc. Îmi place să dau în mintea copiilor și să mă bucur de lucrurile mici, dar delicioase din viața mea. Sunt optimistă și pesimistă deopotrivă și am o plăcere nebună să îmi critic munca. Întotdeauna voi găsi ceva de comentat despre una dintre cărțile mele. Sunt mamă, soție și femeie, dar de multe ori copil și îmi place să adaug mereu provocări în viața mea ( nu cumva să ajung să mă plictisesc...) și din cauza sau datorită - încă nu știu cum să o clasez - impulsivității caracteristice am nevoie să adun continuu un curaj nebun care să mă ajute să trec prin tot ceea ce aleg să fac.

 

Vorbește-mi puțin despre noile lansări. Ce trebuie să știe cei care nu le-au citit încă?

 

Bolnavi Amândoi este seria în care am adăugat bucăți din mine, fapte inspirate din trecutul meu, tocmai de aceea îmi este foarte dragă. Reflectă emoțiile mele, deciziile pe care le-am luat sau pe care trebuia să le iau, iar personajele sunt inspirate din realitate. Amnezic, 24:00 și Cu drag, pentru tine sunt trei povești de dragoste ce pot fi ale oricăruia dintre noi. Cu acțiunea plasată în România, tinerii noștri se confruntă cu aceleași probleme pe care le poate avea oricine, totodată au puterea de a accepta trecutul și de a trece peste învățămintele preluate din generațiile trecute, toate pentru a ajunge să primească deschiși iubirea de care au nevoie pentru a fi fericiți.

 


Vendetta este o serie Fantasy și am publicat doar volumul I - A mea, ce reprezintă începutul poveștii lui Morrigan. În această serie am abordat un stil diferit de ceea ce am scris în Bolnavi Amândoi. Am aprofundat la fel de mult psihicul și caracterul personajului principal, însă acțiunea este mult mai antrenantă, limbajul specific insulei Kythava, dar și al personajelor. Avem diferite caractere, fiecare servind scopului propriu, iar cartea nu se mai focusează doar pe cele două personaje principale, Morrigan și Kaleb, ci pe importanța fiecăruia dintre ele. Nu știu ce să dezvălui despre acțiunea cărții, întrucât nu vreau să ofer spoilere ( eu nu suport spoilerele), dar pot spune că o să aveți parte de o poveste de dragoste altfel, intensă, plină de pasiune, ce arde până când va distruge totul în jur. Și o să distrugă mai multe decât vrea protagonista să accepte, deoarece personajele mele nu își aleg singure cursul acțiunii, ci sunt manipulate din umbră de către cel care le vrea mai mult decât moartea.

Vendetta nu este despre o simplă răzbunare, este un război pe toate planurile, un război în care este permis orice, fiindcă iubirea se împletește cu obsesia pentru putere, iar atunci când îți dorești totul, e necesar să fii sigur că ai capacitatea emoțională de a pierde lupte și de a sacrifica oamenii dragi.

 


Am iubit Seria Bolnavi amândoi încă de la primul volum. Cum ai ajuns să o scrii și cum a fost primită de cititori? Ce aduce nou publicarea la Vesper Books?

 

Mulțumesc mult! Inițial, nu a fost deloc o serie, a fost doar Amnezic și dorința mea de a elibera emoțiile ce ardeau în mine. Așa a început totul, ca un jurnal în care eram atât Eva, cât și George, tocmai de aceea formatul cărții este puțin diferit de celelalte, având capitole scurte ce cuprind doar doza de emoții necesară. Ulterior, analizând Amnezic, mi-am dat seama că eu nu am pus în ea tot ce aveam nevoie pentru a mă elibera de trecut, astfel am creionat poveștile Andreei și Irinei. Publicarea la Vesper Books aduce nou un format foarte drag mie, fix așa cum îmi doream și cum meritau poveștile mele, nu o încercare lamentabilă de a minți poporul cu televizorul. Totodată, am adus un bonus, Cu drag, pentru tine, povestea fratelui lui George, Tudor Virgil cu care vă întâlniți și în volumul I, ce vine la pachet cu un romantism pe care eu îl numesc diabetic, tocmai pentru că eu iubesc absolut tot ce e dulce. Și sper ca în următorul an, 2022, să vin și cu Antidot, povestea cu și despre Irina.

 

Cum crezi că se descurcă piața de carte în România zilelor noastre? Ce crezi că îi lipsește sau trebuie îmbunătățit?

Aici mi-ar trebui ore, poate chiar zile, pentru a discuta tot ce lipsește și ce trebuie îmbunătățit în piața de carte din iubita noastră țară, însă o să mă limitez doar la un lucru. Avem scriitori buni, povești frumoase care nu pot ieși la lumină, fiindcă uneori nu vedem pădurea de copaci. Consider că se publică foarte ușor în România, că nu avem o triere corectă a tuturor cărților și calitatea e lăsată pe ultimul loc, iar aici nu mă refer doar la povești și modul de scriere al acestora. A scrie o carte este simplu, foarte simplu. A scrie o carte care poate fi tipărită... aici deja vorbim despre altceva. În prima categorie, poate intra oricine, în a doua... nu prea. Iar acest fapt nu se mai observă în piața literară din România, întrucât nu mai contează calitatea, ci cantitatea. Cred că asta e lucrul pe care mi-l doresc schimbat. Editurile să pună mai mult accent pe calitate. Dar, cum spune o prietenă dragă, e loc sub soare pentru toată lumea. 😊

 

Am ajuns, iată, la sfârșitul anului 2021. Cum a fost pentru tine anul acesta și ce planuri ai pentru 2022?

 

Pentru mine, 2021 a fost anul schimbărilor. Am fost impulsivă și curajoasă și am câștigat mai mult decât îmi puteam închipui. Fac parte dintr-o echipă uimitoare, public la o editură care îndeplinește fix visul meu de autor și am reușit să ies dintr-o... să-i spunem relație toxică în care nu-mi găseam locul. În anul acesta, am terminat de scris 24:00, de editat nuvela Cu drag, pentru tine, am scris volumul I din Vendetta, povestea de Crăciun Iluzii păcătoase și, pe ultima sută de metri, am mai scris o carte romantică, ce va fi publicată la începutul anului viitor, Euforie Viciată. Dacă trag o linie imaginară, sunt mândră de realizările mele și de tot ce am putut face. Am scris mai mult decât îmi puteam imagina.

Despre ceea ce urmează să se întâmple, nu pot spune foarte multe, doar că urmează multe surprize din partea mea, ca autor, dar și mai multe surprize venite din partea editurii Vesper Books. Autori noi, povești uimitoare, iar eu deja pregătesc volumul II din Vendetta. Rămâneți aproape!

 

Dacă ai putea adăuga un cuvânt în dicționar, ce ar fi și cum ar fi definit?

 

Dacă nu sunt îndeajuns de multe cuvinte... atunci o să mă gândesc și eu la unul. Iubiraj cred că ar fi cuvântul ales și ar însemna curajul de a iubi, dar și datorită iubirii prinzi curaj, fiindcă nu cred că se poate unul fără celălalt.

 

Care este cea mai mare nebunie pe care ai făcut-o vreodată?

 

Să renunț la tot ce avea real, stabil și tangibil pentru a-mi urma visul. Eu sunt omul care iubește rutina și nu suportă cu bine schimbarea, însă am avut curajul nebun de a renunța la tot ce îmi oferea o falsă stabilitate emoțională pentru împlinirea unui vis ce nu credeam vreodată că va fi împlinit.

 

Ce cadouri ai primit de Crăciun? Tu ce le-ai dăruit celor dragi?

 

De fiecare dată când mă scald în pesimism, mă dau un pas în spate și îmi urmăresc viața pe scena din fața mea. Atunci realizez, din nou și din nou, că sunt o persoană foarte norocoasă. Uneori uit tot ceea ce am, căci e în firea omului să alerge într-o căutare continuă de comori, tocmai de asta am tot iubit Indiana Jones, dar mereu fac un pas în spate. E foarte bine să ne amintim nu doar cine suntem, dar și tot ce avem.

Ceea ce îmi doresc de Sărbători e sănătate și liniște, dar mereu primesc mai mult de atât. Anul acesta am avut mulți oameni frumoși alături, în afară de familie, iar darurile au fost de tot felul, însă cele care au contat cel mai mult au fost momentele alături de cei iubiți, susținerea, atenția și iubirea. Mă bucur să am lângă mine o familie minunată, prieteni uimitori și să fac parte dintr-un colectiv care mă ajută să evoluez. Sper că la rândul meu am reușit să ofer oamenilor pe care îi iubesc tot ceea ce au avut nevoie, fiindcă eu asta am încercat să fac.

 

Un gând de încheiere? Ce ai dori să le transmiți cititorilor acestui interviu?

 

Încheierea unui an este destul de grea. Trebuie să spunem un „Adio” și un „Bun venit”, iar acestea două sunt mereu încărcate de emoții, de gânduri și de planuri noi sau vechi. Vă urez un final de an liniștit, călduros, alături de oamenii iubiți și un Nou An încărcat de visuri, curaj și bucurii! Să aveți oameni dragi alături și cărți savuroase! Pupici cu sclipici! xoxo

 

 Mulțumesc!

 

Îți mulțumesc pentru interviul minunat! A fost o plăcere și o provocare să răspund la toate întrebările, Cătălina. Ție îți urez multă putere de muncă, spor și inspirație în tot ceea ce îți propui să faci! Te îmbrățișez cu drag!

 

Nu uitați, dragilor, cărțile Florentinei le găsiți doar pe Site-ul Vesper Books.

Click pe link și lecturi plăcute!



Comentarii

Postări populare