Anna G Arond - Mereu la prima iubire

Anul trecut m-a uimit cu o carte superbă (apropo, dacă n-ați citit-o, puneți mâna și o faceți negreșit). Anna este pasionată de seriale (de aceea i-a plăcut să ne lase să așteptăm după sezonul doi, pardon, volumul doi al romanului său), urăște să stea degeaba și, de asemenea, nu-i place sa iasă în evidență (probabil că de acolo i se trage pseudonimul.)

Să o cunoaștem așadar pe Anna G Arond.

 

Bună, Anna. Îți mulțumesc că ai răspuns provocării  și sper să te distrezi răspunzând întrebărilor mele, dar spune-mi mai întâi câte ceva despre tine.

Bună, Cătălina! La mulți ani! Să ai un an cât mai bun, plin de inspirație și momente unice. Îți mulțumesc pentru această oportunitate! Sunt tare încântată și în același timp nerăbdătoare să descopăr întrebările tale. Cu siguranță, atât tu cât și cititorii acestui interviu aveți multe curiozități fiind vorba de un autor încă necunoscut. Despre mine, ce să spun? Sunt un om plin de viață, îmi plac vacanțele scurte, filmele bune, să citesc o carte care îmi împrospătează imaginația. Trebuie să recunosc că sunt o gurmandă a serialelor scurte. Când descopăr unul îl privesc până îl termin chiar dacă a doua zi pirotesc printre hârtiile de pe birou. La fel mi se întâmplă și atunci când citesc o carte sau o serie de cărți. Îmi place viața simplă și urăsc să ies în evidență. Iubesc zilele friguroase sau ploioase pentru că mă plasează de cele mai multe ori în mijlocul patului cu o carte interesantă în mână sau fac simțită magia propriei mele imaginații. Citesc doar cărțile care îmi transmit emoție, care mă inspiră. Sunt recent căsătorită și îmi place mult să călătoresc. Iubesc tot ce e nou sau diferit, nu îmi place monotonia și urăsc să mă plictisesc. Îmi plac provocările chiar dacă unele mă duc în sfera ridicolului. Iubesc tot ce mi-a oferit viața și n-aș schimba nimic din ce am astăzi pentru că tot ce am primit, bun sau rău, rezultă cu siguranță din ceea ce eu am ales să aleg.

 

Care a fost deschizătorul de drum pentru tine ca și autoare?

Sincer, am început să scriu acum doi ani. 😊Țin minte că țineam de ceva timp, într-o cutie de depozitare, un jurnal în care scriam rar. Era un jurnal de pe vremea marii mele iubiri adolescentine, cred că avea în jur de 8 ani, era foarte vechi. Mi-am luat un moment, mi-am făcut un ceai și l-am lăsat să se răcească pe măsuța din fața mea, apoi m-am așezat pe canapea. Jurnalul meu era de fapt un caiet dictando mic cu miros specific vechi. Culorile copilărești oarecum șterse de pe hârtia maronie, care evidențiau fiecare  trăire importantă trecută, m-au făcut să-l recitesc. Mi-am dorit să resimt acele vremuri trăite intens. În timp ce îl citeam, se contura ideea unei cărți. Mi-am zis: Dacă aș scrie realitatea dusă la extrem în care să îmi exprim nervii, frustrările, neputința realizării anumitor lucruri? Când îmi adresam întrebarea, se contura deja ideea cărții intitulată astăzi Doar tu m-ai iubit. Am dus la bun sfârșit un manuscris care nu era întocmai ce-mi doream, atingea prea mult sfera fantasticului. L-am retușat apoi l-am publicat și sper să transmită emoția pe care eu am simțit-o când l-am scris.


Vorbește-mi puțin despre Doar tu m-ai iubit. Cum ai ajuns la ideea cărții și ce te-a inspirat? Ce trebuie să știe cei care nu te-au citit încă?

Iubesc această carte pe care am scris-o. Nu pentru că este a mea, ci pentru că Doar tu m-ai iubit mă definește atât pe mine cât și principiile în care cred în raport cu lumea asta nebună după bani, din zilele noastre. Cu durere spun că oamenii acestei generații nu mai știu să simtă, să iubească sau să prețuiască. Ideea cărții este inspirată din realitate, fapte întâmplate și trecute, iar personajele, în proporție de 80 de procente, sunt reale, există. Pe cei care n-au citit încă povestea pe care am conturat-o îi îndemn să îndrăznească să o facă, cu siguranță nu vor regreta. Personajul principal, Melisa, este o tânără crescută la țară care ulterior se mută la oraș. Ea vă va arăta viața unei femei care a trăit greu încă din copilărie, care a trecut prin iluziile primei iubiri și care a traversat fugitiv o căsnicie eșuată. Toate acestea i-au lăsat cicatrici profunde. Cei ce vor citi, vor descoperi o poveste de viață în care mulți se vor regăsi. Mulți dintre noi am trecut prin această emoție intitulată prima iubire. E plăcut să retrăiești. Și tu ai trecut prin asta. Nu-i așa, Cătălina? Amintește-ți!


Oh, da, și ce-mi mai amintesc! 😊 Ce alte minunății literare mai ai în plan? Eu abia aștept volumul doi. Încă mai am nevoie de niște răspunsuri despre trecutul Melisei. 😊

Pentru început mi-am propus să termin această serie. Totuși, nu pot nega, gândul meu a fugit puțin către alt gen de literatură. M-am gândit în special la genurile de acțiune și aventură, detectiv și mister, fantezie, groază, chiar și ficțiune erotică. De ce nu? Volumul doi sper să aducă în prim plan toate răspunsurile de care are nevoie fiecare cititor, inclusiv ție. Cu siguranță îmi doresc ca ideea cărții să ajungă la inimile tuturor cititorilor exact așa cum am gândit-o eu.


De ce ai ales să scrii sub pseudonim? Este o modă sau o metodă de a-ți păstra adevărata identitate secretă?

Nuu, cum să crezi că este o modă? După cum bănuiești există persoane dragi sufletului meu, care îmi cunosc adevărata identitate. Când am publicat, sora mea Alina și prietena mea Ioana au fost printre primele persoane care au citit și criticat povestea Melisei. Prima întrebare a venit din ambele părți și a fost aceasta pe care ai adresat-o și tu. De ce am publicat sub pseudonim? Nu le-am răspuns. Le-am lăsat să citească. După aceea mi-au scris că au înțeles motivul. Vezi tu, Cătălina, lumea judecă ușor fără a încerca să înțeleagă ce transmiți, ce simți, ce vrei. Și da, pot numi publicarea sub pseudonim o metodă de a-mi păstra identitatea secretă, doar pentru că ideea poveștii pe care am construit-o în romanul Doar tu m-ai iubit va ajunge la sufletul cititorilor sub pseudonimul Anna G. Arond, în același mod în care ar ajunge publicând cu identitatea mea reală. Această idee este bine împământenită în crezurile mele și știu că mulți cititori se vor întreba cine sunt eu, dar e bine să o facă, vor găsi răspunsuri doar în povestea pe care am construit-o.


Cum este viața ta într-o zi obișnuită?

La momentul actual locuiesc cu soțul meu și mă pot numi o persoană fericită și împlinită atât pe plan profesional cât și pe plan personal. De meserie sunt Inginer și mă număr printre fericiții absolvenți care profesează. Această meserie nu are legătură cu literatura, se situează la poli opuși. Pentru a-ți răspunde  la întrebare, să știi că mă trezesc dimineața exagerat de greu. De multe ori trag pe un picior un crac de pantalon simultan cu haina din partea de sus a corpului și asta pentru că întotdeauna mă trezesc târziu. Ajung la birou, îmi savurez cafeaua într-o cană gigantică și îmi fac meseria cu drag. La finalul programului mă relaxez în preajma oamenilor dragi, pentru câteva ore, după care mă retrag pentru treburi casnice. Seara, înainte de culcare, îmi fac tabieturile apoi mă așez în colțul meu de rai, cu laptopul în brațe, și mă afund în propria imaginație, cam așa se nasc cărțile mele.

P.S: Sunt zile când imaginația îmi lipsește cu desăvârșire .

 

Care este primul lucru pe care îl faci când te plictisești?

Eu am o regulă: NICIODATĂ nu scriu când sunt plictisită. Citesc, în schimb. O carte bună îmi modifică oarecum starea de spirit și îmi aduce inspirație. Atunci când nu citesc, privesc un film sau petrec timp în preajma celor dragi. Sinceră să fiu nu am timp să mă plictisesc, ziua e prea scurtă pentru câte aș vrea să fac.


Dacă ai putea face o regulă pentru o zi și toată lumea ar trebui să o urmeze, care ar fi aceasta?

Aș spune, dă-ți șansa să fii fericit. Fericirea vine din lucrurile simple și sincere, nicidecum din lucruri fastuoase și bogății. Nimeni nu este responsabil și nu garantează fericirea noastră. Ea se află în trăirile și alegerile noastre, noi generăm fericire sau nefericire din ceea ce alegem să facem. Este în interiorul nostru, important e să ne dăm șansa să o descoperim. Fericirea face viața mai ușoară.


Este ceva ce ai vrea să adaugi? Ce ai dori să le transmiți cititorilor acestui interviu?

Dragilor, toate gândurile bune către voi. Un an cât mai bun, cu împliniri sufletești. Îndrăzniți să citiți! O carte prinde viață dintr-o altă poveste de viață și doar voi o puteți transmite mai departe.

Mulțumesc!

 

Mulțumesc și eu, Anna!

 

Dragilor, dacă sunteți curioși, puteți găsi cartea ei aici, iar eu vă îndemn, ca de obicei, să dați click pe link.

 

Zi faină și lecturi plăcute! 

Comentarii

Anna G Arond a spus…
Mulțumesc!❤❤

Postări populare