Cynthia Orszag - Nostalgia din spatele tinereții

Împărțim aceeași zodie (zice ea că ar fi cea mai afurisită), este pasionată de Cernobîl (cred că s-ar muta acolo dacă i s-ar oferi ocazia), nutrește o mare dragoste pentru cultură și personalitățile secolului trecut, dar și mai tare îl iubește pe Alain Delon (ah, ochii ăia, cum naiba să nu-l iubești?).

Lista despre Cynthia Orszag este lungă și fascinant de citit, la fel ca și romanele sale.

Curioși să vedeți cum a răspuns întrebărilor mele?

Bună, Cynthia. Îți mulțumesc că ai acceptat să faci parte din acest proiect minunat. Încerc să aduc autorii mai aproape de cititorii lor și sunt sigură că aceștia (nu zic că și eu) ar dori să afle mai multe despre tine.


Ce consideri tu că ar trebui să știm despre tine – the good stuff only?

Bună și mulțumesc că te-ai gândit la mine! Nu știu dacă e de bine sau nu, dar îmi place foarte tare să studiez și să citesc despre tot felul de lucruri care în general nu prezintă mare interes pentru populația generală. Vorba aia, mâncam articole și documentare despre Cernobîl înainte să fie faimos. Citesc relativ mult despre Everest, despre Imperiul Austro – Ungar, dinastia Romanov etc.


Acum te iau ca la Oracolul din gimnaziu: Vârstă, zodie, actor preferat, ce muzică asculți, pasiuni, știi tu…. Chestii din astea și ce mai vrei tu să ne spui. 😊

Am 26 de ani, sunt zodia Gemeni – cică ar fi cea mai afurisită. Oh, Alain Delon! Dar mai sunt și alții: Romy Schneider, Monica Vitti, Claudia Cardinale.. Iubesc cinematografia europeană a secolului trecut. Deși îmi place să citesc cărți cu multă acțiune, în materie de filme le prefer pe acelea vechi – style before substance! Cu ocazia asta îți recomand „Le Samourai” cu Alain Delon, 1969.



Vorbește-ne puțin despre cărțile tale și experiența de publicare. Eu am găsit o mare diferență de stiluri între Scrum în vânt și Art Nouveau.

Niciodată nu mi-a păsat ce se caută, care e trendul. Mi-ar plăcea să pun eu bazele unui trend într-o zi 😊. Cred că, atât timp cât te promovezi cum trebuie,  atât timp cât dai tot ce ai mai bun pentru o carte, ea își va găsi publicul. Cu siguranță că există genuri mai populare decât altele. Dar sunt o scriitoare, nu o vânzătoare! Scriu ce vreau să scriu, cum vreau să scriu și singura mea obligație e să fac să merite banii și încrederea cititorilor.


Care este sursa ta de inspirație? Știu că ești foarte meticuloasă pe documentare, unde găsești materialele de care ai nevoie? 

Sunt meticuloasă când e cazul. La Scrum în vânt documentarea nu a fost meticuloasă neapărat. Acțiunea se desfășoară în Timișoara, oraș pe care îl cunosc foarte bine, căci locuiesc aici. Consumul de droguri îl studiez încă din facultate – am făcut psihologie și am continuat pe clinică. Acum lucrez la o carte cu acțiunea în Uniunea Sovietică, la începutul anilor '80. Acolo chiar trebuie documentare. E greu! E greu pentru că există instituții care nu au căzut odată cu imperiul sovietic și ele rămân cumva în umbră. Ca exemplu, spre deosebire de KGB care s-a dizolvat în alte formațiuni, serviciile de informații militare au rămas în picioare și continuă să fie în mare măsură secrete. 


Ce citești și ce îmi poți recomanda, acum, pe loc?

Citesc thrillere. Îmi plac mai ales cele cu acțiunea în Rusia sau, în general, Europa de Est. Ce pot să recomand pe loc? Cărțile lui Martin Cruz Smith – seria Arkadi Renko și Tom Rob Smith – seria Leo Demidov. 


Ce înseamnă pentru tine un autor de succes?

Unul care nu s-a vândut și care a continuat să scrie doar ce a simțit că vrea să scrie. 


Care este cea mai mare nebunie pe care ai făcut-o vreodată?

Am intrat într-un centru comercial abandonat. Iubesc locurile abandonate. Numai că eram singură și mi s-a făcut frică la un moment dat.


Un gând de încheiere? Ce ai dori să le transmiți celor ce citesc aceste rânduri?

Nu citiți tot ce vă pică în mână. Nu mi se pare un sfat bun. Puteți citi ORICE gen, nimeni nu are dreptul să vă pună la zid, dar fiți selectivi cu lecturile. Cărțile sunt scumpe și timpul nostru este prețios. 


Îți mulțumesc pentru răspunsuri.

Dragilor, dacă personalitatea Synthiei v-a făcut curioși, puteți găsi cărțile ei pe site-ul Editurii Velvet Story, la pachet sau separat. 💙

Lecturi plăcute! Click pe link!

 


Comentarii

Postări populare