Complicații Inutile - De ce ți-e frică nu scapi

Atunci când am început să vă citesc din prologul romanului Complicații Inutile treceam printr-o perioadă foarte aglomerată la muncă și nu mă gândeam că voi ajunge să vă vorbesc despre această carte atât de repede, având în vedere timpul puțin pe care îl aveam la dispoziție.

Am citit și iată-mă acum scriind aceste rânduri.

Avem parte de un romance psihologic, semnat Raluca Irimie, ce te aruncă în brațele neprevăzutului și îți amintește oarecum de bine-cunoscuta zicală: "De ce ți-e frică nu scapi.".


"-La ce te gândești acum? O trezi el din reverie.

-Adevărul e că mă gândeam la cum ar fi să te sărut."


Din prolog aflăm că aceasta va fi o poveste palpitantă, dorindu-ți să citești mai repede pentru a ajunge la miezul lucrurilor. Și pe cât de nerăbdător citești (cu unele momente în care îți vine să arunci cartea pe geam și să strigi la personaje, cu șapte guri - și la autoare că i-a chinuit atât) pe atât vei fi surprins de sfârșitul total neașteptat.


"O strânse din nou în brațe, continuând să o sărute pasional, apoi căută nerăbdător fermoarul rochiei. În timp ce lăsa materialul vaporos să îi cadă la picioare, îi șopti:  

― Mi-am dorit să te sărut încă din prima clipă de când te-am văzut. Ești… Perfectă!

Charlotte zâmbi discret și se lungi pe pat, împreună cu el. Era o minciună pe care o putea tolera. Alături de urmele fierbinți ale sărutărilor lui, colierul de mărgele negre ajunse să fie singurul accesoriu de pe pielea ei. Se întinse să și-l scoată, dar el îi opri mâinile la timp, trecându-le pe după gâtul lui."


Albert și Charlotte se întâlnesc la o nuntă și încep timid un soi de relație. Femeia este temătoare pentru că tocmai a lăsat în urmă ei o despărțire urâtă și complicată. Albert este genul de bărbat mereu în căutare... de adrenalină, de ceva sau cineva pe care să-l protejeze. Are nevoie să îi fie confirmat statutul de bărbat, are nevoie să se simtă important, nevoie declanșată de faptul că a avut o copilărie umbrită ce l-a făcut să se simtă inutil la maturitate.


"-Ești bine?

El se apropie, dorind să o atingă, dar ea se trase în colț, ca un animal hăituit.

-Nici să nu te gândești să mă atingi. Ce-a fost asta?"


Avem deci doi oameni mânați de nevoia de a evita complicațiile inutile, ce se aruncă într-o relație frumoasă la început, dar care tinde din ce în ce mai mult să devină una toxică. Toxică rău.


"Când cineva îi strigă numele, își deschise ochii alarmat. Era în pat, așezat călare peste Charlotte, cu mâinile împreunate în jurul gâtului ei. Plângând, tânăra încercă să se elibereze,  dar el avu nevoie de câteva clipe să se dezmeticească. Sări de pe saltea și își privi palmele. În gură simțea aromă de fum, praf roșiatic și carne carbonizată. Nu era prima dată când retrăia în vis scena aceea, dar de data aceasta situația era mult mai tulburătoare…."


Albert este genul de personaj pe care nu știi dacă să îl compătimești sau să îl urăști, doar te chinui să îi înțelegi impulsivitatea, galanteria excesivă, obsesia pentru ordine, felul retras, faptul cum vede și știe tot ce mișcă... polițist, am înțeles, dar nici chiar așa! Este un bărbat marcat de trecutul întunecat care încearcă să mascheze tot întunericul într-o lumină orbitoare.

Charlotte, din punctul meu de vedere, este o tipă enervantă, ușor imatură, dar care este atrasă de lumina bărbatului puternic ca o molie de flacăra fatală.


"-Ai mai multe variante: ori plecăm acum și prindem aglomerația, ori mergem undeva prin apropiere. Știu eu un loc foarte frumos.

-Astea sunt alegerile?

-Da. Stat în trafic, într-o liniște inconfortabilă, cu stomacul chiorăind, sau o cină plăcută într-un spațiu relaxant și o companie atrăgătoare.

-Am o vagă impresie că totul a fost planificat.

-Nu m-am străduit, dar da, am luat în calcul câteva posibilități."


Cei doi fugeau din calea complicațiilor inutile, dar tocmai asta au obținut fiind împreună. Cum spuneam, de ce ți-e frică nu scapi. Se auto-distrug social, fizic și psihic. Mi-ar fi plăcut mai multe detalii în prima parte a cărții, m-ar fi făcut să înțeleg mai bine motivele pentru care se agață unul de altul cu atâta îndârjire, poate să și întrevăd puțin sfârșitul.


Cert este că, dacă vreți și voi Complicații inutile, mergeți pe site-ul Cassius Books, căutați, cumpărați și vă complicați.

 


Comentarii

Postări populare