Silvia Frost - Autoare, cititoare, om cool

Florentina Pandelea mi-a spus "Fato, Silvia e super! Trebuie să o cunoști", așa că am zis să n-o cunosc doar eu, ci s-o aduc în fața voastră cu niște răspunsuri tare faine la întrebările mele scrântite. Nu doar că mi-a făcut jocul, dar a ieșit ceva tare uber-cool, așa că vă invit să aflați și voi cât de cool este Silvia Frost (v-ați prins?).


Bună Silvia. Îți mulțumesc că ai acceptat să faci parte din micul meu proiect și sper să te distreze întrebările mele. 😊 Dar înainte de toate, spune-mi te rog cine este Silvia Frost și de unde pseudonimul?

Bună, Cătălina! Sunt onorată că ai vrut să vorbim ❤️. Pseudonimul Silvia Frost a apărut spontan, după o discuție cu editorul meu, Florentina Pandelea. Mi-am dorit ceva de efect, simplu de memorat și de pronunțat care în tandem, să și transmită ceva. Dacă ar fi să fac o scurtă analiză a numelui, cumva substantivul „frost” (traducere: îngheț) descrie modul meu de scriere – „la rece”, expresiv, cu numeroase pasaje de meditație. Nu voiam să îmi folosesc numele deoarece sunt o persoană introvertită, căreia nu îi place să iasă prea mult în evidență, așadar am decis să mă folosesc de această portiță pentru a-mi păstra anonimatul. În afara scrisului, îmi place foarte mult să conduc, să călătoresc, mai ales către destinațiile pitorești sau cu iz festival: Caraibe, Grecia, Italia, Franța.

Sunt o fire nostalgică, interesată de trecut, ancorată în prezent și ușor pesimistă față de viitor. Nu îmi place să gătesc, beau enorm de multă cafea și foarte puțină apă, mă culc foarte târziu sau foarte de vreme, fiind deja dimineață 😊, însă mă folosesc de insomnie pentru a scrie. Sunt extrem de ordonată și organizată, foarte multă lume ghicește din prima că sunt zodia fecioară, fiindcă mă regăsesc în aproape toate caracteristicile ei. Sunt perfecționistă, perseverentă, rareori renunț la ceva înainte de a-l finaliza (cu succes, sper). Ca să îți dau un exemplu, „În cădere liberă” am rescris-o de cel puțin 8 ori. Îmi plac pirveliștile de la înălțime, însă paradoxal, am fobie de înălțimi. Cel mai lung drum din viața mea a fost când am condus pe Transalpina, când am evitat la limită un atac de panică.

Sunt fana ursuleților de pluș, nu sunt adepta schimbărilor, mai trebuie să lucrez la capitolul spontaneitate, însă sunt obsedată de Crăciun și mă uit la filme siropoase de iarnă, începând din luna noiembrie 🎁. Casa mea poate fi cu ușurință confundată cu cea a lui Moș Crăciun. Mă enervează oamenii insistenți și care au mereu certitudini, consider că o minte educată este una care va trata întotdeauna orice situație cu un strop de îndoială. Nu suport ipocrizia, mă deranjează oamenii incapabili de a fi asumați, indiferent de natura evenimentelor. Deși sunt antitalent când vine vorba de activități fizice, ador baletul și patinajul artistic. Dacă m-aș putea întoarce în timp, aș practica cu siguranță unul din ele. 


Vorbește-mi puțin despre „În cădere liberă” și despre ce te-a inspirat să scrii acest roman.

Cum am spus și mai sus, am rescris „În cădere liberă” de foarte multe ori. Ideea o aveam demult, însă în 2018 a prins contur. Am fost mereu pasionată de filosofie și de teorii care vizează „facerea lumii”, așadar am studiat pe cont propriu subiectul și am fost fascinată de diversele ipoteze care susțin/ resping evenimentele relatate în Biblie. Am început să citesc diverse cărți de ficțiune care cumva abordau acest subiect și m-am gândit că aș putea încerca să scriu și eu ceva în genul, poate chiar mai bine decât acei autori. Nu știu dacă am reușit sau nu, însă am depus enorm de multă muncă pentru realizarea acestui prim volum. Am încercat ca personajele, deși multe din ele sunt fantastice, să aibă deprinderi și trăsături umane, cu care oamenii de rând să rezoneze. Am vrut ca acțiunea să se petreacă în România, pentru că în majoritatea cărților ea se petrece în străinătate, așadar intenția mea a fost să mă îndepărtez de „obișnuit” și să aduc în prim-plan problemele noastre actuale. Mă las inspirată de tot ce mă înconjoară, de la priviri, zâmbete, gesturi, la muzică, arome, poze, destinații și așa mai departe. Încerc să găsesc în fiecare lucru ceva de spus despre el.


Imaginează-ți că lucrezi în vânzări și ai încerca să ne vinzi cartea ta. Convinge-ne să o cumpărăm.

„Bună seara și bine ați venit pe pagina mea! Poate din întâmplare, ori poate din simplă curiozitate ați ajuns aici, însă eu îl numesc destin! „De ce?” mă veți întreba. Permiteți-mi să vă răspund prin alte trei întrebări: V-ați săturat de clișee scrise prost? V-ați plictisit de tipologii anoste? V-au agasat destul replicile smart ass, dar fără substanță? Vă zgârie pe creier romantismul idealist, existent doar în povești? Dacă ați răspuns cu „da” la cel puțin una dintre întrebări, atunci fără dubiu vă va interesa ce am de spus în continuare. Cartea „În cădere liberă” le are pe toate.

Clișeu băiat rău – fată cuminte? Bifat. Însă scris impecabil.

Tipologii văzute și revăzute de mii de ori? Bifat. Însă construite în acord perfect cu realitatea.

Replici smart ass? În aproape toată cartea. Însă redate incredibil de original.

Romantism idealist? Absolut, însă transformat autentic în sfera realismului.

Vă simt reticența. Da, da, reacția dumneavoastră este justificată. Și sunt de acord cu ea. De ce să investiți în ceva ce nu ați avut ocazia să răsfoiți măcar. Ei bine, nu trebuie să mă credeți pe cuvânt! Pe site-ul editurii Vesper Books, aveți posibilitatea de a previzualiza patru pagini din carte. Vă asigur, nu veți regreta! Așadar, dacă sunteți în căutarea unei cărți scrisă deosebit, „În cădere liberă” este alegerea ideală!”

P.S. Textul de mai sus este un pamflet și trebuie tratat ca atare! Respect munca fiecărui scriitor, indiferent de calitatea materialului. Chiar dacă îmi place mie sau nu, chiar dacă consider lucrarea a fi una slabă, nu mi-aș permite niciodată să îmi bat joc de ceea ce se publică. O pot critica, desigur, însă fără a atinge imaginea autorului. Vă rog, nu săriți pe mine! 😊


Ai ceva proiecte de viitor pe care ai vrea să le împărtășești? Când vine volumul doi?

Absolut! Anul acesta, mi-am propus să termin și celelalte trei volume ale seriei (în total vor fi 4) plus o poveste surpriză, de data aceasta doar de dragoste, fără fantezie urbană, ce se va axa pe un sport foarte drag mie, pe care l-am menţionat mai sus, însă momentan nu vă dezvălui mai mult. Volumul doi din serie este în lucru, până în luna mai sper să fie gata, iar după aceea vor mai trebui probabil încă câteva săptămâni pentru editare și corectare.

Sper din tot sufletul să fiu sănătoasă și ca timpul să îmi permită să îmi realizez toate planurile. Pe lângă aceste două proiecte, mai am o idee de carte, asemănătoare cu ceea ce scriu acum, însă încă nu am o imagine clară asupra acţiunii și a finalităţii ei. Pot să vă dezvălui faptul ca o mare parte din evenimente se vor desfășura în Viaţa de Apoi, iar personajul principal va fi o tânără plecată dintre noi mult prea devreme. Rămâne de văzut când și cum voi da glas acestei povești.


Dacă ai putea schimba ceva în debutul tău ca scriitoare, care ar fi acel lucru?

Sincer îţi spun, nu aș schimba nimic! Dacă ar interveni modificări în parcursul meu literar, nu aș fi ajuns unde sunt acum și nu aș fi cunoscut echipa minunată din spatele editurii Vesper Books. Nu îmi e rușine să recunosc faptul că manuscrisul meu nu a fost ceea ce vedeţi acum (8 rescrieri, nu uitaţi :D), așadar, probabil că și acest aspect a jucat un rol esenţial în analiza lui de către alte edituri. Prima dată l-am terminat in anul 2019, iar de atunci am tot încercat să îl public. Din diverse motive nu am reușit, astfel că am început rescrierea lui. La un moment dat mi s-a părut prea stufos pentru o singură carte așa că am împărţit acţiunea în două, primul volum devenind astfel volumul întăi rescris + volumul doi pe care încă îl (re)scriu.

Sunt profund recunoscătoare editurii pentru că a avut încredere în mine și pentru că mi-a oferit șansa de a-mi putea împărtăși munca cu toţi cititorii care vor dori să o cunoască.


Ce citește Silvia? Ai abandonat vreodată o carte pentru că nu ți-a plăcut?

Niciodată. Indiferent de cât de plictisitoare, neinteresantă, lipsită de substanţă mi s-a părut o carte, nu am abandonat-o niciodată. Respect munca fiecărui om, scriitor în cazul de faţă și cred că asta a fost și motivaţia din spatele perseverenţei mele. Ori la mijloc poate fi și o doză de încăpăţânare, un act de demonstraţie personală că pot finaliza ceva, indiferent de gradul dificultăţii.

Citesc în general cam orice fel de ficţiune. Dragoste, fantezie, crimă, thriller, mister, poliţiste, dramă, istorice, SF – mai puţin ce-i drept, însă gusturile mele acoperă o paletă largă de autori. Am început cu clasicii, asta pentru că o parte din ei au fost impuși în programa școlară, însă pe lângă aceștia, l-am citit pe domnul Andrei Pleșu, Igor Bergler, Mircea Eliade, Emil Cioran, Octavian Paler, Ileana Vulpescu, Radu Paraschivescu. Dintre cei străini, în afară de clasici (Shakespeare, Oscar Wilde, Emily Brontë, Dostoevsky, Tolstoi, Fitzgerald), am mai citit Charles Bukowski, Dan Brown, John Grisham, J. R. Moehringer, Colleen Hoover. 

Îţi las și câteva titluri esenţiale, dacă dorește cineva să își mai diversifice alegerile literare:

- „Despre frumuseţea uitată a vieţii” de Andrei Pleșu

- „Arta conversaţiei” de Ileana Vulpescu

- „Autoportret într-o oglindă spartă” de Octavian Paler

- „Biblia pierdută” de Igor Bergler

- „Nuntă în cer” de Mircea Eliade

- „Cădere în timp” de Emil Cioran


Care este cea mai mare nebunie pe care ai făcut-o vreodată?

Am fost un copil destul de cuminte :). Faza asta e rebeliunii, la mine s-a manifestat după vârsta de 18 ani, încă nu am atins acel statut de „mare nebunie”, dar cred că cel mai „îndrăzneţ" lucru pe care l-am făcut în adolescenţă a fost să cumpăr o geantă incredibil de scumpă din banii pe care părinţii mei mi i-au lăsat pentru câteva zile, căt au fost plecaţi din oraș. Am mâncat foarte des la bunici în perioada aceea.


Dacă ai fi arestată fără să dai explicații, ce ar presupune prietenii și familia ta că ai făcut?

Am întrebat doi cetăţeni români pentru a reda cât mai autentic răspunsul și uite variantele:

- Cetăţeanul numărul unu: „Evaziune cu cărţi sub un pod”.

- Cetăţeanul numărul doi: „Contrabandă cu cărţi interzise de stat”.

Acum, fără a mă lăsa influenţată, răspunsul meu ar fi fost: trafic de cărţi rare în formă continuată. Nu diferă prea mult, este? 😊.

Explicaţia este simplă. Am o bibliotecă incredibil de mare, începută de mama mea, care a citit și încă citește enorm de mult, iar în momentul de faţă, am, fără nicio exagerare, peste 2000 de cărţi. Nu le-am citit pe toate evident, însă e un plan de durată să le parcurg pe toate 😊.


Este ceva ce ai dori să adaugi sau să le transmiți celor ce citesc acest interviu?

În primul rând, aș vrea să le mulţumesc că au ajuns până aici. La cât am scris, putea foarte bine să fie introducerea unei lucrări de licenţă. Așadar, mii de mulţumiri pentru că aţi lecturat acest interviu ❤️.

Ţie Cătălina, îţi mulţumesc că ai avut timp să mă primești pe pagina ta și să împarţi o parte din cine sunt cu cititorii noștri. A fost o mare plăcere să vorbim.

În al doilea rând, îmi doresc ca fiecare dintre  voi să ajungă acolo unde și-a propus. Nu vă abateţi de la planurile voastre, nu îi lăsaţi pe alţii să decidă pentru voi. Știu că e dificil, știu că și părinţii au o mare influenţă asupra alegerilor voastre, însă vă încurajez neîncetat să alegeţi pictura în detrimentul medicinei, dacă asta este ceea ce vă face plăcere. Nu veţi reuși să profesaţi în ceva în care nu credeţi, în ceva în care nu puneţi suflet, în ceva care nu vă animă, măcar într-un procent mai mare decât cel în care vă displace.

Vă doresc multă sănătate. Vă doresc liniște. Vă doresc entuziasm. Vă doresc bucurii. Și vă doresc energie de a o lua de la început, asta dacă viaţa vă întoarce de unde aţi plecat.

Cu infinită recunoștinţă,

Silvia Frost.


Mulțumesc! Mă înclin!

Acum vedeți de ce o îndrăgesc eu pe fata asta așa tare? Sunt sigură că și vouă vă e dragă și vă promit că romanul ei, În cădere liberă, vă va fi la fel de drag.

Îl găsiți exclusiv pe site-ul editurii Vesper Books.


Click pe link, dragilor!

Comentarii

Postări populare