Doruța Dumitru - lumea prin ochi de copil

Și-a păstrat intact copilul interior și scrie despre misterele ce pot fi văzute doar cu ochi de copil. Tot copilul interior i-a conferit ambiția de a continua pe calea literelor și, din câte am înțeles, ne pregătește ceva tare fain.

 

Haideți să o cunoașteți pe Doruța Dumitru.

Bună, Doruța. Îți mulțumesc că ai acceptat să faci parte din acest proiect minunat. Încerc să aduc autorii mai aproape de cititorii lor și sunt sigură că aceștia ar dori să afle mai multe despre tine.

Ce consideri tu că ar trebui să știm despre tine?

Îmi plac copiii și florile, animalele, pomii înfloriți și cerul senin al primăverii.

Ador să călătoresc. Sunt un cititor înrăit. Ups, asta nu-i chiar de bine! Ai casei spun că uneori petrec mai mult timp cu nasul în cărți decât cu ei.

 

Vorbește-ne despre activitatea ta literară, despre lucrările tale. Ai ocazia să te lauzi, așa că profită.

Am scris poezie de dragoste, multă proză scurtă dramatică și două povești ilustrate pentru prichindei.

Vă spun mai multe despre ultimele două: Furtul și Aventuri în pădure. Poveștile sunt scrise într-un registru haios, însă sunt pline de învățăminte. Reușesc ușor să mă transpun în lumea celor mici, întrucât sunt un copil ceva mai mare, m-am oprit din crescut pe la 10 ani.

Mă atrag lumile nevăzute, cele ascunse în interiorul nostru. Mă fascinează ideea de a contribui la crearea lor.

 

Cum arată pentru tine o zi obișnuită?

Nicio zi nu este una obișnuită. Nicio zi nu este la fel cu altă. Fiecare zi este un dar. Fiecare zi este o șansă de a reuși să.ți împlinești visele.

 

Este oare o competiție pe piața noastră de carte între autorii români și cei străini? Cum vezi viitorul cărții în România?

Sigur că există o competiție și încă una acerbă între scriitorii români și cei străini.

Deși avem autori buni, contemporani cu noi, printre care Lucian Domsa, Em. Sava, Gela Enea, Alexandru Mogoșanu și v-aș înscrie între ei și pe dvs, precum și pe doamna Simona Mihutiu care a scris Fereastra spre mâine, însă plătim o grămadă de bani pentru a traduce literatură străină de o calitate similară, dar și opere mult mai slabe decât ale noastre.

 


Ce înseamnă pentru tine sintagma „autor de succes”?

Autor de succes nu este neapărat cel ce vinde cele mai multe cărți, ci unul care lasă o urmă în inima celui care-i citește cartea.

 

Este ceva ce ai dori să adaugi? Ce le transmiți celor ce citesc acest interviu?

Ce doresc să transmit? Nu există nu pot! Știți cu siguranță cui aparține replica.

Este nevoie de multă muncă, perseverență și răbdare.

Adolescentă fiind, nu mi s-a dat șansa de către nimeni să public. Ba chiar mi-au fost tăiate aripile, spunându-mi că scriu prost.

Nu m-am lăsat până ce, 10 ani mai târziu, am publicat tot ce scrisesem, obținând premii la nivel național chiar cu acele scriituri catalogate nereușite.

Am luat mențiune Sadoveanu, premiul 3 Lirismograf și multe altele.

Recent, ultima mea carte de povești a fost publicată de editura Universitară, în urma unui concurs organizat de dânșii, la care am obținut premiul III.

Pentru cei mari: stați pe aproape, lucrez la primul meu thriller: Lumea dinăuntru! 


Mulțumesc!

💗💗💗

Comentarii

Postări populare