Daniela Borțea - Sunt o visătoare

A scris o carte despre cei trei D (Dezamăgire, Dragoste și Dependență), cu o poveste menită să înmoaie chiar și cele mai împietrite inimi. Spune despre sine că este o visătoare, îi place să cunoască oameni noi și se simte împlinită dacă poate inspira pe cineva prin scrierile sale.
Haideți să o cunoașteți mai bine pe Daniela Borțea.

Bună Daniela! Mulțumesc că ai acceptat să iei parte la acest “interogatoriu” amuzant. Promit să nu fiu blândă, cel puțin până la capăt, așa că să începem mai light. Cine este Daniela Borțea în viața de zi cu zi?

Bună Cătălina. Îți mulțumesc pentru oportunitatea oferită și apreciez, că nu vei fi blândă. 😊 Îmi place light.  Daniela Borțea este mămica unui băiețel de 4 ani, la care se adaugă, un soț, doi căței și o pisică. Pe lângă asta, lucrez pentru compania noastră și învăț cum să devin o femeie de afaceri, pentru a ajunge la acea independență financiară care să îmi permită să îmi împart timpul liber după placul inimii mele. Timp în care îmi doresc să pot sta acasă, să citesc, să scriu și să călătoresc alături de familia mea. Vise, știu. 😊 Dar e bine să le avem. Sunt o visătoare dar încerc să nu îmi pierd simțul realității. Cel mai mult o fac în privința oamenilor și ajung să sufăr, dacă nu mă “ trezesc la timp”. Ca și persoană, mă consider sociabilă și mult prea vorbăreață uneori. Cumva, acesta îmi este cel mai mare defect dar și calitate. Îmi place să cunosc oameni noi și cel mai mult, îmi place să îi motivez pe cei din jurul meu. Îmi place să dăruiesc, mai mult decât să primesc.

Ai debutat cu romanul Lanțul adicției, o carte despre cei trei D (Dezamăgire, Dragoste și Dependență). Ce se află în spatele poveștii Joannei și de la ce a plecat idea cărții?

Foarte frumos ai depistat și i-ai numit “cei trei D”.  Povestea Joannei a prins viață în 2020, chiar în Lockdown. Romanul “ Lanțul Adicției”  este doar un backstory al Joannei de la 30 de ani, poveste care va fi redată în volumul 2. Tema principală a cărții este dependența care vine în multe feluri. Am avut nevoie să merg până la rădăcina lucrurilor și să redau povestea Joannei încă de la început. Când dragostea duce la dezamăgire și dependență, iubirea ajunge să doară și anumite decizii trebuiesc luate. Să pleci sau să rămâi? – despre asta este și povestea Joannei din “ Lanțul adicției”.


Ce ai învățat scriind această carte?
Hmm, greu de spus. Pe parcurs ce am scris cartea, am învățat și eu odată cu Joanna. Concluzia la care am ajuns la sfârșit este exact lecția pe care am primit-o și eu. Uneori, trebuie să oferim celor pe care îi iubim, lucruri de care nici ei nu știu că au nevoie.  
Plus, am învățat ce greu este să scrii o carte! Necesită pe lângă timp, multă organizare și perseverență. Ceea ce aduce și rezultate, dacă reziști până la capăt. Spun asta, pentru că am avut mai multe tentative de a scrie o carte și am câteva începute care nu au trecut de capitolul 3.

Cum ai ales editura la care să publici?
Nu pot să spun că a fost ușor. Romanul a fost acceptat de 4 edituri, dintre care două erau mai cunoscute. Am ales-o pe cea care am simțit că s-ar potrivi cel mai bine romanului meu. Interiorul cărți avea nevoie de un design aparte. Am fost foarte pretențioasă și am ținut neapărat să fie păstrate ilustrațiile. Am făcut o alegere bună pentru că produsul final, de la copertă până la conținut este exact așa cum mi l-am imaginat. 

Ce citește Daniela Borțea și ce îmi poți recomanda acum, pe loc?
Citesc aproape toate genurile. Depinde de gusturile fiecăruia, dar eu voi recomanda strict ce mi-a plăcut mie. Îmi plac cărțile de dezvoltare personală – cei mai buni mi se par: Tony Robbinson și Brene Brown. Din clasici, îi recomand din toată inima pe Victor Hugo și Agatha Christie. Scriitori contemporani, îmi place mult cum scriu Kristin Hannah și Collen Hoover. De pe meleagurile noastre, până acum, cel mai mult m-au impresionat Marius Albert Neguț și Raluca Butnariu.  Am să mai recomand două cărți ortodoxe care sunt deosebit de frumoase și profunde. “Jurnalul Fericirii” – Nicolae Steinhardt și „Problemele vieții” – Sfântul Ioan Gură de Aur.

Ce înseamnă pentru tine sintagma “autor de succes”?
Pentru mine, un autor de succes, este un autor care se simte împlinit în urma muncii depuse. Atunci când știi că ai dat tot ce aveai mai bun, când cineva îți citește cărțile și rămâne cu ceva în urma lor. Și feedback-ul pozitiv cred că are un aport în sintagma de “ autor de succes “, cărora s-ar adăuga probabil și cât mai multe cărți vândute. Nu cred neapărat că un bestseller este sinonim cu o carte foarte bună. La fel cum este posibil și ca o carte foarte bună, să nu ajungă bestseller. Personal, eu mă simt împlinită dacă pot să inspir sau să bucur pe cineva cu ceea ce scriu.


Dacă ai putea alege o vârstă la care să rămâi veșnic, care ar fi și de ce?
Probabil 33 de ani. Vârsta la care sunt împlinită din toate punctele de vedere. Băiețelul meu avea 3 ani, acum urmează să meargă la școală și parcă l-aș mai vrea un timp așa mic. Scriam și citeam mult atunci, așa că aș vrea să rămân la vârsta aceea, deși aparent acum ar trebui să apreciez și mai mult, pentru că e anul în care “culeg roadele” eforturilor depuse, pe mai multe domenii. 
P.S. Îmi mai place vârsta de 33 de ani, pentru că nu apăruse încă, în viața mea, un câine foarte mare care să îmi complice viața și să distrugă multe lucruri prin casă. A venit în viața noastră să îmi arate că se poate întotdeauna și mai rău, sau mai greu. Eram chiar mulțumită cu o pisică și un câine mai mic, doar că nu știam pe atunci ce bine îmi era . 😉😊 ( De-ale vieții).

Cu ce personaj fictiv (din orice carte sau film) te identifici cel mai mult? De ce el/ea?
Probabil cu Elizabeth Bennet din Mândrie și prejudecată. Îmi place mult personalitatea ei, ce prezintă o combinație perfectă între umor și sarcasm. Puțin încăpățânată, dar gata să recunoască dacă a greșit și bineînțeles cu o doză potrivită de înțelepciune feminină.

Ai o întrebare la care ai vrea să răspunzi, dar nu ți-o pune nimeni, niciodată?   
Ar putea fi - Ce vreau eu să las în urmă, care ar fi contribuția mea, (cum ar trebui să o aibă fiecare om ), pentru a crea o lume mai bună. Aș răspunde foarte simplu , îmi doresc să scriu cât mai multe cărți în care să redau povestea mea și a altora. Povești care să inspire și să ajute cât mai mulți oameni. Pe lângă asta , sunt pasionată și de afaceri și vreau să ajung să câștig cât mai mulți bani, pentru a putea oferi cât mai mulți. O viață frumoasă pentru mine, să însemne o viață frumoasă și pentru alții. Încă învăț pe parcurs că nu e bine să oferi nimănui peștele gata prins, pentru că, din păcate, noi oamenii ne schimbăm foarte greu. Aș vrea să ajung peste câțiva ani, să înființez o fundație care să ajute cât mai mulți oameni, și aici nu mă refer numai la ajutor financiar. Să fie o combinație între pasiunea mea pentru literatură, cu pasiunea pentru afaceri. 


Ce altceva ai mai dori să adaugi? Este ceva ce ai vrea să le transmiți cititorilor?
În primul rând, vreau să îți mulțumesc ție, Cătălina. Fără tine, nu ar putea ajunge aceste gânduri la cititori. Apreciez munca ta și sunt fericită că te-am descoperit. Felicitări pentru ceea ce faci! Ești și mai mult de apreciat, pentru că scrii și tu la rândul tău. Cred că înțelegi și mai bine autorii, tu fiind una dintre ei. 
Pentru cititorii care aleg să citească prima mea carte, sper să reușiți să intrați în pielea personajelor și să simțiți ce am vrut să redau. Am să fac tot ce ține de mine, pentru a deveni un autor și mai bun, pentru că vreau să păstrez cu cititorii mei o legătură de lungă durată. Cred în onestitate și loialitate ca fiind monedele cele mai de preț într-o relație.
 Să aveți lecturi frumoase și timp pentru citit! Nu uitaț i să trăiți pentru cei din jur, pentru cei dragi, dar mai întâi pentru voi. Precum se recomandă și în avion, masca de oxigen trebuie să o punem prima dată nouă, abia apoi chiar și copiilor. Dacă noi nu suntem bine , nu putem fi nici pentru cei din jur.

Vă mulțumesc mult!

Mulțumesc și eu! 💓

Dragilor, cartea Danielei o găsiți aici (îndrăgosteală literară garantată!).
Click pe link!
 


Comentarii

Postări populare