În cădere liberă - Declinul celor sfinte

Îmi era dor să fac o recenzie și s-a nimerit să termin duminică o carte tare faină.

Este vorba despre În cădere liberă (Declin Premeditat, #1) semnată Silvia Frost, un roman care te macină, te frământă și te consumă, apoi te urmărește în somn și îți bântuie visele.

Suntem aruncați în mijlocul Genezei, la momentul creării Evei (ultima piesă de puzzle dintr-un cerc vicios orchestrat de Creator). Eva este a doua femeie, cea care trebuie să repare greșelile lui Lilith, prima partenera a lui Adam, cea care s-a îndrăgostit de Lucifer, stăpânul iadului. Doar că și Eva cade în păcat, mușcând mărul, dornică fiind de cunoaștere. De ce spun cerc vicios? Pentru că Adam a iubit-o pe Lilith, doar că Lilith l-a iubit pe Lucifer, iar stăpânul infernului a iubit-o pe Eva, dar ea l-a iubit pe Adam, perpetuând acest calvar al nefericirii în căutarea sufletului pereche. 

Să mai spun că Abbadon, stăpânul Purgatoriului a iubit-o pe Lilith cu ardoare, iar ea a profitat de dragostea acestuia pentru a ajunge mai aproape de Lucifer?

Exact! Complicată în draci, iubirea asta! "Ce idilă dezastruoasă!" 

„— Haide, o îndemnase el. Încearcă-l.

Ripostate printr-un „nu” vehement. Refuzase să îl asculte, închipuindu-și tot felul de scenarii posibile. Un test al creatorului. O glumă proastă a lui Adam. O capcană a arhanghelilor. Variantele erau infinite.

— De ce ești fraieră? punctase șarpele. De ce te lași manipulată de reguli menite să îți inhibe accesul la adevăr? De ce îți negi menirea?

Printre cuvintele stâlcite, Eva sesizase în ochii ispitei o sclipire aparte. Încântarea pusese stăpânire pe ea într-o manieră diferită, greu de concretizat. Impulsul necontrolat de a-și decide propriile acțiuni o luase prin surprindere. La fel de bine, supunerea putea să aparțină altora, căci ea se săturase să împartă cu cerurile rugăciuni neascultate. 

Dumnezeu uitase de ei.”

Revenind la suflete pereche, o veche profeție de-a lui Nostradamus (care, by the way, a căpătat acest dar făcând un pact cu Lucifer) spune că atunci când un urmaș al lui Lucifer își va găsi sufletul pereche, stăpânul infernului va fi eliberat din propriul regat-închisoare. Arhanghelii însă se opun vehement acestei posibilități, iar Rafael este cel ce și-a atribuit misiunea de a împiedica întâlnirile sufletelor predestinate.

Iată-ne deci ajunși în România zilelor nostre, unde muritoarea Evelina Luca (urmașă a Evei), o ființă ștearsă cu o viață nu tocmai ușoară, îl întâlnește pe nemuritorul James Adams (fiu al lui Lucifer rezultat din relația acestuia cu una dintre urmașele lui Adam), un ucigaș cu sânge rece ce ignoră ordinele tatălui său și se refugiază în comiterea tuturor păcatelor existente, inventând altele atunci când lista biblică se termină. Aparent, cei doi sunt suflete pereche, iar tot Raiul complotează împotriva uniunii lor ce l-ar putea elibera pe Lucifer din infern.

„— Liniștește-te. Ești bine. O să fie totul bine, încercase el să mă calmeze.

Mă îndoiam, dar o fracțiune de secundă îmi permisesem să îl cred. Daniel își retrăsese oamenii și se lăsase o liniște sinistră și reconfortantă care însă durase foarte puțin. Ceva bubuise din nou și realizasem tardiv că zgomotul venea din direcția ușilor care nu mai erau păzite. James își scuturase sacoul ciuruit și, până să fi putut spune ceva, mă ridicase de jos, susținându-mă de umeri ca să nu cad înapoi. Îmi făcuse cu ochiul și ridicase ambele mâini, arătând că nu era înarmat. Îi urmasem mecanic exemplul și, fără dubiu, urma o vizită la secția de poliție. Eram singurii care mai stăteau în picioare. Ochii săi se mutaseră de pe echipaj pe spatele meu umed. Nici nu voiam să îmi închipui de ce anume.

— Iisuse Hristoase, ce a fost aici? îndrăznise un polițist să întrebe. 

Era simplu. Venise sfârșitul.”

Mult sânge nevinovat curge în această carte, mai ales din cauza războiului dintre James și fratele său Daniel, dar și a uneltirilor lui Marcus de Medici (un pion important pe această scenă tulbure - mai rămâne să văd cum evoluează acesta în volumul următor), devenit nemuritor prin leacurile create de Nostradamus pe baza sângelui de nefilim.

„Mă lăsasem absorbit de un simț al răspunderii pe care nu voiam... de fapt, pe care nu puteam să mi-l asum.

Și totuși, o lăsasem din nou să doarmă în patul meu.

Îl considerasem un eșec personal, însă n-aș fi putut invoca, sub nicio formă, existența vreunei judecăți asertorice. Mă părăsiseră, pe rând, atât prudența cu care obișnuiam să acționez, cât și disidența îndrăzneață care mă diferenția de anost, de principiile autohtone ale majorității inconștiente. Fusese un complex de superioritate perfect explicabil, valid conformației pe care o moștenisem încă din faza embrionară.

Toate ducându-se dracului din clipa în care acceptasem că nu puteam renunța la ea.”

Ideea cărții este genială, deși mi-aș fi dorit o mai bună conturare a personajelor. Evelina mi s-a părut cam nehotărâtă, încercând să își salveze așa-zisa prietenă (care doar se folosite de ea în mod repetat), iar James mi se pare prea absorbit de propria nemurire și de maratonul de păcate, pe care îl câștigă constant, pentru a vedea ce se întâmplă de fapt în jurul său. De asemenea, timpul verbal folosit pentru această poveste, și anume mai-mult-ca-perfectul, mi-a dat ceva bătăi de cap, dublând timpul lecturii.

„Mă prăbușisem de-a dreptul în brațele lui, asemenea unei căprioare împușcate. Ținusem capul în jos, iar haina sa îmi acoperise fața. Profitasem de asta pentru a scăpa câteva lacrimi și nu știam dacă mă auzise scâncind, însă corpul i se încordase, parcă luptându-se cu el însuși pentru a-și reveni. Mă eliberase, ajutându-mă să mă ridic. Îi folosisem trupul drept sprijin ca să nu cad înapoi pe ciment.

Penibilă mai eram.

— Te simți bine?

— Tu ce crezi?! răbufnisem, frecându-mi palmele între ele și uitându-mă înfricoșată în jur.

Maxilarul i se încleștase. Începeam să îmi revin parțial din șoc și să nu mai fiu așa rigidă. Se instalase o tăcere binevenită și folosisem răgazul pentru a respira în ritm normal.

— Cred că nu ţi-am reținut numele.”

Overall este o carte bună și consider că autoarea poate obține un succes garantat cu perierea atentă a acțiunii și personajelor în cel de-al doilea volum.

Dacă v-am făcut curioși, cartea o găsiți pe site-ul editurii Vesper Books.

V-am pupat și vă urez lecturi plăcute! 

Click pe link, dragilor!


Comentarii

Postări populare