Sophie, robotul cu suflet - Despre prietenia adevărată

Hai că am făcut-o și pe asta! Am scris recenzie unei cărți pentru copii. Dar n-o făceam dacă nu consideram că mai mulți părinți trebuie să afle despre ea. Vă las și un scurt dialog cu fie-mea despre ce a învățat ea din cartea Sophie, robotul cu suflet, semnată Irina Dumitru.

Eu: Ce ai învățat din cartea asta?

Copila: Că vaca are patru stomacuri!

Eu: Doar atât?

Copila: Și caracatița are trei inimi!

Eu: Hmmm. Cred că pe asta ți-am spus-o eu.

Copila: Da...

Eu: Ce altceva?

Copila: E frumos să ai prieteni și familie. Dacă îi ai ești bogat.

Eu: Și ți-a plăcut?

Copila: Daaaa! Mă bucur că s-a făcut o carte pentru copii pe care să o citească și adulții.


Fie-mea e copilul cuvintelor puține și înțelepte, iar Sophie, robotul cu suflet s-a dovedit a i se potrivi ca o mănușă. A ascultat seară de seară câte două capitole. Aș fi citit eu și mai multe, dar adormea cu elefantul Suzi în brațe și mormăind ușor.

Acum că ați aflat ce i-a plăcut fie-mii, hai să vă spun și ce mi-a plăcut mie.

Din punctul meu de vedere, ceastă carte este destinată pentru copiii între 6 și 10 ani. Dacă sunt trecuți de zece ani deja s-ar putea să îi pierdeți pe parcursul  lecturii, atunci când mintea lor începe să creeze universuri în Roblox sau Minecraft mai repede decât și-ar face ordine în cameră.


"– Bună dimineața, Sophie! E timpul să te trezești.

– Bună dimineața! zise micuțul corp ce stătea întins pe masa de fabricație.

– Cum te simți?

– Mă simt fericită că exist!

– Fericită?

– Fericită și curioasă. […]”


Am adorat lejeritatea cu care a curs povestea roboțelului creat să arate ca o fetiță de zece ani cu „părul blond, legat în cosițe, cu fața palidă, animată de niște ochi verzi căutători". Cum, în fuga ei de maleficul Jacob l-a întâlnit pe bătrânul Good (un alt lucru pe care l-am adorat a fost alegerea numelor - Doamna Tuba, profesoara de muzică, doamna Epic, profesoara de engleză, domnul Muscle, profesorul de sport șamd) care o duce la ferma sa. Acolo o întâlnește pe Natalie, nepoata acestuia, care este blocată într-un scaun cu roțile pentru că operația care ar vindeca-o este prea scumpă. Alături de Natalie, Sophie învață ce este prietenia.


„Mama a gătit prăjituri și cozonaci ca să se îngrașe ”


Ilinca a râs la toate gafele lui Thomas, recunosc, și eu am făcut-o, și s-a supărat teribil atunci când Sophie a fost amenințată cu dezmembrarea sau când i-a fost amenințată prietena, apoi a fost răpită pentru a-i aduce profit maleficului patron.


„Toți copiii sunt la fel: au mâini, picioare, cap și trunchi. Te poți împrieteni cu cine vrei tu. Dacă îți dorești, putem fi prietene! […] Prietenii sunt persoane care se plac reciproc și au lucruri în comun.”


Sophie, robotul cu suflet este o carte despre bunătate și acceptare, despre învățarea din greșeli și despre prietenia adevărată, cea care nu poate fi cumpărată cu bani, care nu dispare la prima greutate întâmpinată. Interacțiunea robotului fetiță cu mediul înconjurător și diferiți oameni rezultă într-o poveste ce subliniază importanța lucrurilor mărunte care ne fac fericiți și ne arată că micii oameni în devenire, pe lângă hrană și locuință, au nevoie de iubire, bunătate, prietenie și înțelegere pentru a crește mari.

„M-ai făcut să-mi dau seama de lucrurile importante din viață și să-mi apreciez mai mult fiica.”

Dacă vreți să aflați mai multe despre peripețiile Sophiei, aflați că acum se găsește și în varianta de audiobook pe voxa.ro. Altfel, o puteți achiziționa de pe site-ul editurii Cassius Books.

Click pe link, dragilor! 


Comentarii

Postări populare