Incompleți - Un YA plin de lecții

Citesc orice, dar Young Adult mai rar. Am trecut de vârsta aceea și mi-e din ce în ce mai greu să înțeleg personajele, dar în cazul romanului de față, am avut senzația unei întoarceri în timp, la propria adolescență. Incompleți, semnat Georgiana A. Petcu, este genul de lectură care te reîntregește, genul de lectură pe care aș recomanda-o fetei mele de 16 ani, având certitudinea că ar savura-o din scoarță în scoarță. Sunt multe lecții de învățat din acest roman.

Acțiunea este lentă, recunosc, mi-ar fi plăcut ceva mai multă acțiune, dar nu le putem avea pe toate, nu? Am început să o înțeleg pe Blaze, dar pentru mine, Hell rămâne un mister pe care sper eu să-l descopăr în volumul următor. Mi-a plăcut foarte mult alegerea numelor personajelor: Hell (iad), Blaze (flacăra, vălvătaie), Ashes (Cenușă) - v-ați prins? 😁


"Trebuie să găsești lucrul care încearcă să pună stăpânire pe tine și să-l distrugi."


Așadar îl avem pe Hell Howkins, un băiat cu un trecut dureros (nu știu exact ce s-a întâmplat, dar sper că voi afla în curând), ce ia hotărârea de a locui, în ultimul an de liceu, la mama care l-a "abandonat" la o vârstă fragedă (ghilimelele sunt și ele cu un scop, pentru că nu sunt sigură dacă l-a abandonat sau a fost forțată - de oameni sau împrejurări - să plece). Puțină neatenție, o minge buclucașă și intervenția lui Sam, un copil al străzii pe care vreau să îl văd evoluând în continuarea poveștii, îl pun față în față cu noua lui vecină, Blaze Tuckson, o fată cam de aceeași vârstă cu el.


"Iubirea doare, iar eu nu merit să sufăr pentru că altcineva nu știe ce-și dorește"


Povestea lui Hell nu este foarte bine conturată în acest volum, dar autoarea îl prezintă că un băiat decent, singuratic și matur pentru vârsta și statutul social. Blaze, în schimb, provine dintr-o familie normală, din Brooklin, ce nu a reușit să scape de stigmatul drogurilor. Fratele mai mare al lui Blaze, Ashes, încă nu a reușit să treacă peste dependență, nici măcar după o internare la dezintoxicare. Blaze își face griji pentru fratele care se scufundă încet-încet, pentru mama care lucrează prea mult și pentru tatăl plecat mai mereu cu munca, dar reușește cumva să își facă timp pentru alergarea de dimineață, pentru prietena să cea mai bună, Sevyn, dar și pentru Derek, iubitul secret, pe care părinții săi nu l-ar accepta din cauza zvonurilor despre vânzarea de droguri.


Dar cum nu aduce anul ce aduce ceasul, Blaze cunoaște fața urâtă a dragostei și, în aceeași seară, suferă o pierdere imensă. Dar Hell este acolo pentru a o proteja și a-i fi alături, deși el recunoaște că niciodată nu a fost un altruist.


„— Nu cred că suntem compatibili, strâng din buze.

— Din cauza asta se va și întâmpla, nu mă vezi ca fiind potrivit pentru tine.

— Asta ar trebui să fie ceva îngrijorător, nu încurajator.  Încurci termenii.

N-am idee de ce simt că mă enervez cu cât discuția noastră înaintează mai mult.

— Chiar deloc. Nici eu nu-mi doresc să mă îndrăgostesc de tine.

— OK, m-ai băgat în ceață. Niciunul dintre noi nu vrea să se îndrăgostească, dar susții că asta se va întâmpla în cele din urmă.

— Exact, răspunde sigur pe el.

— De ce?

— Fiindcă suntem incompleți.”


Să fie oare dragoste?


Rămâne să citiți cartea și să vă lămuriți. O găsiți pe site-ul Vesper Books.


Click pe link, dragilor! 


Comentarii

Postări populare