Ne_Tradițional - Puntea dintre două lumi

O să ziceți că #nusuntnormala, dar, din punctul meu de vedere, Teo Savin a scris o carte gay absolut decentă față de ce romane am mai citit eu din acest gen. Ne_Tradiţional îmi aduce aminte de Străinul lui  Tom B. Simon (pentru cunoscători), povestea unui lup solitar. Scenele erotice mi s-au părut light și cred că este un roman ușor digerabil chiar și de către un hetero convins, așa că n-am să tratez această carte ca pe un roman erotic. Explicit, în schimb, da. Ne_Tradiţional este, până la urmă, o frântură de viață, iar asta trebuie apreciat înainte de toate.


"– Ai mai avut vreodată experienţe de convenienţă cu o lesbiană? întreabă în timp ce cotrobăia prin geantă.

– Nu, n-am mai avut. A fost doar o încercare, dar eşuată din pripă.

– De ce din pripă, n-a vrut ea sau n-ai vrut tu?

– Aşa a fost să fie.

– Nu ţi se scula?

Drace! Femeia asta nu înceta să mă uimească cu debitul ei verbal şi cu modul direct de a pune întrebări.

– Se scula, dar nu se aliniau planetele, răspund privind la barmanul care se pregătea să vină cu vinul fiert."


Căsătorie de conveniență

Interacțiunea personajelor este captivantă și, deși Teo este un sălbatic de neîmblânzit, Ioana, fata lesbiană care îi propune o căsătorie de conveniență, reușește să îl "îmblânzească" sau să îi deschidă ochii pentru lucruri pe care el le vede diferit. 

Protagonistul nu crede în relațiile gay, iar instituția căsătoriei îl dezgustă, văzând-o ca pe o limitare a libertăților individuale, ca pe o celulă canceroasă ce asimilează și schimbă doi oameni.


Și totuși, după o relație de un an cu Ioana, ce i-a servit ca umbrelă pentru activitățile de bărbat gay libertin, activ sexual de la 13 ani, Teo acceptă, în urma presiunilor puse de familie și a unei lungi discuții cu Ioana, să se căsătorească - cu dată limita. Doi ani și nicio lună mai mult. 

Se dovedește că și verigheta are atuurile sale, iar concediile petrecute la mare,  separat de soție, sunt pline de surprize care mai de care.


"Trebuia să fac asta acum cât încă aveam curaj şi determinare. Mă apropii de el, îi cuprind capul între palme şi îmi lipesc buzele de ale lui. Câteva clipe dură sărutul şi, contrar aşteptărilor mele, eu am fost cel care s-a dat un pas înapoi. Pentru mine, timpul se oprise în loc şi viaţa mea se restartase în acel moment cu douăzeci de ani, timp în care el a stat înlănţuit în mintea, visele şi gândurile mele. Dar, gata, mintea mea se eliberase! Nu simţisem absolut nicio plăcere. Mă uitam în ochii lui şi tot ceea ce vedeam erau întrebări. Mi-am dat seama că-mi pierdusem prietenul, dar nu-mi păsa. Rămăsese priponit locului fără să aibă vreo reacţie. Duse podul palmei la gură şi preţ de câteva secunde mă privi fără să clipească.

– Eşti poponar! răbufni într-un final."


O poveste neîncheiată

Teo Savin este un personaj complex, dar ca orice om, fie el gay sau hetero, are o slăbiciune. A sa este fostul coleg de liceu, Bogdan, de care a fost îndrăgostit încă din prima zi în care acesta s-a așezat cu el în bancă, doar că această poveste este una fără încheiere, iar cel mai mult dintre toate, Teo are nevoie de o încheiere. 

După un sărut furat, gest ce l-a lăsat perplex pe amicul lui heterosexual convins, protagonistul își dezvăluie orientarea sexuală și realizează că, în toți acei ani, iubise o nălucă, o reflexie a propriilor sentimente ce îl ridicaseră pe Bogdan pe un piedestal înalt.

Lupta cu prejudecățile celor din jur, care împart lumea în oameni normali și anormali, este ceva ce Teo a învățat încă din copilărie, dar câteodată abia se poate abține din a-și spune punctul de vedere, mai ales când, propria familie este una... tradițională.


"Tu cum ai făcut când ai ales să fii heterosexual? Îţi mai aduci aminte cum a fost? 

Te-ai trezit într-o dimineaţă şi ai ales ca începând din ziua aia să fii hetero, sau cum?"


Fără prejudecăți

Eu zic doar atât: treceți peste toate prejudecățile și citiți cartea asta. Da, este explicită, dar cele câteva scene nu strică în niciun fel farmecul poveștii, ba chiar îi dau savoare. 

Ce gust ar avea vinul fiert fără un praf de scorțișoară? 😁


Cartea se poate comada direct de la autor, pe care îl puteți contacta pe Facebook sau Instagram.


Lecturi plăcute, dragilor! 


Comentarii

Postări populare