În braţe străine - Trezirea la feminitate

Eu plâng la o carte cât n-am plâns la Love Story, Vagabondul milionar și Fantoma mea iubită la un loc, iar În braţe străine m-a păgubit de juma' de cutie cu șervețele și mi-a reamintit două lecții importante: 

1- Puterea femeii este dată de intensitatea durerii pe care aceasta o suportă pentru a se regăsi.

2- Fericirea proprie nu trebuie legată de o altă persoană, pentru că atunci când acea persoană dispare din peisaj, va lua cu ea și fericirea noastră.


Cu vălul roz al îndrăgostirii smuls brutal de pe față, Audra realizează că toată relația ei cu Arden nu a fost decât o farsă a destinului, menită să o sece de pofta de viață și să o abandoneze - acum cu un copil în brațe - în vâltoarea unui viitor incert. Dacă veți ajunge vreodată la o răscruce de drumuri, neștiind pe care cale să apucați, luați-o pe cea strâmbă și bolovănoasă, căci aceea vă va duce la eliberare (sper).

Bine, să vă mai spun că-s disperată după volumul doi? Bine, vă spun! Îmi vine să urlu de disperare! Andrada, hai odată, fato, că mor aici de inimă rea.

Știți de ce sunt atât de dezolată? Până pe la ultimele pagini n-aș fi crezut că mai e nevoie de un al doilea volum - am citit cărți în care happy-endul se întâmplă brusc și satisfăcător - apoi autoarea a trântit cu sufletul meu de pământ, lăsându-mă cu gura căscată într-un moment de "What just happened?!". Iar acum abia aștept explicația sfârșitului lăsat în coadă de pește din primul volum.


"O parte din mine îl va iubi pentru totdeauna. Acea adolescentă îndrăgostită. Cea care şi-a oferit inima şi trupul unui singur bărbat, sperând ca el să fie alesul. Femeia... femeia care tocmai s-a culcat cu altcineva, pentru a şterge amintirile cu el, îl urăşte. Îl urăşte din adâncul sufletului pentru ceea ce i-a făcut. Pentru că i-a distrus visurile, speranţele, dorinţa de a-l simţi aproape. Dar, mai presus de  toate, pentru că i-a demonstrat că dragostea adevărată există doar în basme."


E posibil ca unele dintre cititoarele acestui roman să se regăsească în deznădejdea Audrei, mame singure, tânjind după orice le-ar face să se simtă iar dorite, femei care nu mai cred în "fericiți până la adânci bătrâneți", femei pentru care basmul s-a terminat abrupt și dureros, suflete pierdute în bezna singurătății, încercând din răsputeri să-și recapete strălucirea.

Pe scurt, Audra, la doar o săptămâna după ce a spus DA, se desparte de soțul infidel și vreme de doi ani bandajeaza la nesfârșit, apoi dezlipește dureros bandajul de pe o rană încă deschisă și supurandă ce îi macină sufletul.


"Acesta este drumul tău, Audra. Drumul tău separat de al lui, de trecut, de voi. Trebuie să-l uiți cu orice preț, iar, uneori, sexul este un afrodiziac mai puternic decât alcoolul. Ai nevoie de eliberare, de amintirea orgasmului. Felul în care corpul tău tremură când ajunge la împlinire, zburând undeva mai sus de nori. Ai nevoie să îți amintești că încă ești frumoasă, atractivă… Că încă ești femeie! Poți fi și pradă și vânător!"


La insistențele prietenei sale, Lore, Audra iese într-un club, iar acolo îl cunoaște pe Reed, un tip mega-hot. Rezultă un one-night-stand fierbinte, dar, la ivirea zorilor, realitatea o prinde din urmă: e o mama singură cu visuri neîmplinite și responsabilități ce o acaparează cu totul.



Ei bine, Arden, fostul soț, nu este mulțumit că Audra a început să îl uite (Doamne, câtă toxicitate!) și să își vadă de viață, iar când Lore îi aranjează Audrei o întâlnire cu fostul ei coleg de facultate, Jeff, Arden turbează de-a binelea, deși el este deja într-o relație stabilă.


"De câte ori ai mirosit a ea, iar eu eram atât de extenuată, încât nici măcar nu mi-am dat seama? De câte ori m-ai sărutat după ce ai sărutat-o pe ea, iar eu habar nu aveam că porţi aroma altei femei pe buze? De câte ori, Arden?! De câte ori îmi spuneai că mă iubeşti, cu gândul la ea?"


Greșește oare Audra că încearcă să își redescopere feminitatea? Trebuie să se simtă vinovată că își vede de viață, că a reușit să treacă peste? De ce această călătorie spre regăsire trebuie să fie atât de grea?


"Dragostea te răneşte în feluri pe care nu le poţi descrie în cuvinte, dar tot ea vindecă rănile pe care le credeai imposibil de vindecat."


Credeți că până acum a fost greu pentru Audra? Ei bine, vă spun că Reed cel sexy reapare în peisaj, pregătit să o ajute pe femeie să își redescopere plăcerea, dar...

Da, există un "dar" pentru că și Reed are un trecut, unul pe care refuză să îl dezvăluie, iar trezirea la feminitate a Audrei vine la pachet cu deznădejde și întristare, căci amorțeala inimii a dispărut, lăsând acum loc sentimentelor.


"Lângă tine, dragostea nu doare. Îmi oferă aripi să pot zbura dincolo de nori. Dincolo de tot ce ţine de această lume. Sunt cu tine acum... Şi intenţionez să rămân aici. Intenţionez să te fac fericit şi să îţi permit să mă faci fericită. Nu ştiu dacă se va întâmpla, dar sunt dispusă să risc. Întrebarea este: Tu eşti? Eşti dispus să rişti totul?"


Nu vă spun mai multe, citiți și singuri. Vă dezvălui doar un singur lucru: și voi îmi veți împărtăși disperarea atunci când veți ajunge la sfârșitul primului volum.

Vă recomand din suflet această carte. O găsiți pe site-ul Editurii Petale Scrise, alături de multe alte povești minunate.


Click pe link, dragilor!




 

Comentarii

Postări populare